امروز:9 فروردین 1403

یوتیوب در حال آزمایش مرکزی از کانال های رایگان و کابلی است

بر اساس گزارش‌ها، یوتیوب در حال مذاکره با شرکت‌های رسانه‌ای است تا برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌هایشان را در مرکز کانال‌های تبلیغاتی نمایش دهند. در حال حاضر در حال آزمایش این ایده برای سنجش علاقه بیننده است. طبق گفته وال استریت ژورنال، این پلتفرم می تواند در اواخر امسال این هاب را برای کاربران بیشتری عرضه کند.

اگر YouTube با این طرح پیش برود، وارد بازاری می‌شود که در این صنعت به عنوان تلویزیون پخش جریانی رایگان تبلیغاتی یا FAST شناخته می‌شود. بازیکنان در آن فضا عبارتند از Roku، Fox’s Tubi و Pluto TV، که متعلق به Paramount Global (ViacomCBS سابق) است. بسته به محتوایی که ارائه می‌کند و نحوه راه‌اندازی کانال‌های مورد بحث، YouTube می‌تواند توجه بیشتری را از آن سرویس‌ها جلب کند.

یوتیوب به ژورنال تأیید کرد که آزمایشی را انجام می دهد که در آن تعداد کمی از کاربران می توانند کانال های پشتیبانی شده از تبلیغات را تماشا کنند. یکی از سخنگویان گفت: «ما همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای ارائه یک مقصد مرکزی برای بینندگان هستیم تا محتوایی را که برایشان مهم‌تر است، راحت‌تر پیدا کنند، تماشا کنند و به اشتراک بگذارند.

گفته می شود که این سرویس با شرکت هایی مانند Lionsgate، A+E Networks و FilmRise برای آزمایش همکاری کرده است. برای شرکت‌های رسانه‌ای، چنین کانال‌هایی راهی برای کسب درآمد از محتوایی ارائه می‌کنند که در غیر این صورت ممکن است از بین برود.

یوتیوب در حال حاضر فیلم‌هایی با پشتیبانی از تبلیغات ارائه می‌دهد، اما این مرکز می‌تواند بشقاب بزرگتری از فیلم‌ها و نمایش‌های رایگان را برای تماشا در اختیار کاربران قرار دهد. کانال های آن می توانند به روشی مشابه تلویزیون پلوتو عمل کنند. این پلتفرم دارای کانال‌هایی است که به تکرار برخی برنامه‌ها – مانند CSI، Doctor Who، South Park و Frasier – به همراه کانال‌هایی برای سریال‌های واقعیت، اخبار زنده و حتی ورزشی اختصاص داده شده است.

این حرکت به سمت FAST با استراتژی YouTube برای گسترش به سایر فرمت‌های ویدیویی فراتر از محتوایی که به طور سنتی با پلتفرم مرتبط است، هماهنگ است. در نوامبر، کانال‌های استریم ممتاز را از YouTube TV جدا کرد و به برنامه اصلی خود وارد کرد. Showtime، Starz، Paramount+ و AMC+ جزو اولین کانال های Primetime بودند. اخیراً، YouTube حقوق انحصاری بسته بلیط یکشنبه NFL را در قراردادی چند میلیارد دلاری که گفته می‌شود به مدت هفت سال اجرا می‌شود، قفل کرد.

به گفته نیلسن، یوتیوب در حال حاضر بیشترین سهم زمان تماشای تلویزیون را در میان سرویس‌های پخش جریانی در ایالات متحده دارد. در ماه نوامبر برای سومین ماه متوالی نتفلیکس را با 8.8 درصد زمان تماشا شکست داد. طرح‌هایی مانند کانال‌های FAST و Sunday Ticket می‌توانند به آن کمک کنند تا افکار و توجه بینندگان بیشتری را جلب کند.

اشتراک گذاری