امروز:8 اردیبهشت 1403

نوارتفلون اسیا|نوارتفلون دنا|نوارتفلون اسیاطلایی

یکی از دغدغه های افراد، آب بندی کردن انواع تجهیزات از جمله شیرآلات می باشد. از ساده ترین تجهیزاتی که برای آب بندی به کار برده می شوند، نوار تفلون ها هستند، که توسط برندهای زیادی تولید شده اند. نوار تفلون در تاسیسات زیادی به کار برده می شود، که برای مصارف خود می توانید آن را در بسته های چند عددی تهیه کنید.

معرفی نوار تفلون

در این بخش قرار است راجع به محصولی صحبت کنیم که همه شما آن را می شناسید. حتی بهتر است بگویم که حداقل یک عدد از انواع نوار تفلون را در خانه و یا در محیط کار خود دارید. نوار تفلون یک محصول پلیمری است، که از پرمصرف ترین ملزومات شناخته شده است. نوار تفلون، با نام نوار آب بندی نیز شناخته شده است، که در لوله کشی ها به صورت گسترده به کار برده می شود. این نوار آب بندی از قابلیت انعطاف پذیری نیز برخوردار است، که به راحتی کش آمده و دچار پارگی نمی شود.

در واقع این قابلیت نوار تفلون به دلیل متریالی است که در ساخت آن به کار برده شده است. پلی تترافلوئورواتیلن ماده ای است که در ساخت ظروف نچسب به کار برده می شود، و از آن در ساخت نوار تفلون نیز استفاده شده است. بهتر است بدانید که نام اصلی این محصول، همان نوار آب بندی است، و تفلون در اصل نام تجاری و اولین تولید کننده این محصول می باشد، که از آن پس به بعد به روی آن گذاشته شده است.

نوار آب بندی، یا همان نوار تفلون از دسته نوارهای کم ضخامت است، که برای آب بندی کردن محل اتصال لوله های حدید شده به کار برده می شود. در واقع این محصول برای آب بندی کردن محل اتصال دو قطعه دنده دار نیز نقش مهمی را بازی می کند. پس بهتر است بدانید که در رابطه با مصرف نوار آب بندی، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و به راحتی می توان از این نوار برای آب بندی اتصالات، مخصوصا اتصالات رزوه ای از نوع پلمیری و فلزی استفاده کرد.

برندها تولید کننده نوار تفلون کدام اند؟

با توجه به کاربرد گسترده نوار آب بندی، برندها و کارخانجات مشهور زیادی سعی کرده اند تا برای رفع نیازهای روزمره افراد به این محصول، به تولید نوار تفلون بپردازند. بنابراین نوار تفلون آسیا، نوار تفلون خمیری دنا و … از جمله مهمترین برندهایی هستند که به تولید این دسته از محصولات در کیفیت درجه یک پرداخته اند.

به نوعی این برندها با کمک استانداردهای تولید شده، به آماده سازی این محصول پرداخته و آن را در نمایندگی های مطرح برای دسترسی آسان مشتریان عرضه کرده اند. از مهمترین محصولات این برند، می توان به نوار تفلون دنا خمیری و نوار تفلون دنا صورتی اشاره کرد که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند.

ویژگی های نوار تفلون اسیا

این محصول از قابلیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار است، و به راحتی در برابر فشار و دمای زیاد مقاوم است. نوار آب بندی یک محصول ضد آب و ضد حرارت است، که دچار پارگی و پوسیدگی نمی شود. البته لازم به ذکر است که کیفیت نوار تفلون به برند تولید کننده آن نیز وابسته است. این محصول برای آب بندی قطعات گوناگونی به کار برده شده است و همین امر باعث شده تا به محبوبیت زیادی در بین مردم دست پیدا کند.

نوار تفلون باعث می شود تا قطعات مختلف برای اتصال ضخامت بیشتری پیدا کنند، که نتیجه این کار ایجاد اتصالی محکم تر است. برای نمونه فرض کنید در حال سفت کردن پیچ و مهره هایی هستید که از نظر اندازه با یکدیگر سازگار نیستند. اینجاست که نوار تفلون می تواند به شما در برطرف کردن این مشکل کمک کند. در این حالت نوار تفلون به دور قطعه ای که ضخامت کمتری دارد پیچیده شده، و ضخامت آن تا اندازه مورد نظر افزایش پیدا می کند. سپس می توانید به راحتی دو قطعه را به یکدیگر متصل کنید.

از مهمترین ویژگی های نوار تفلون می توان به این اشاره کرد که از این محصول می توانید در هر شرایط آب و هوایی استفاده کنید. چرا که نوار آب بندی قابلیت این را دارد که در سردترین دما و گرم ترین دما به کار برده شود، و دچار مشکل نشود. بنابراین با توجه به این کاربرد خاص نوار تفلون می توان از آن به راحتی استفاده کرد. در واقع این ویژگی های منحصر به فرد نوار تفلون است که آن را خاص و ویژه جلوه می دهد. به این صورت برای جلوگیری از نفوذ و نشتی آب بدون محدودیت می توانید از آن استفاده کنید.

مزایای استفاده از نوار تفلون اسیاطلایی

نوار تفلون در انواع متفاوتی طراحی و ساخته شده است، که هر یک از آن ها نقش مهمی را در آب بندی اتصالات بازی می کنند. بر این اساس، از جمله مهمترین مزایای استفاده از نوار آب بندی می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • این محصول یک روان کننده اتصالات قوی است.
  • نوار تفلون به آب بندی کردن اتصالات به صورت محکم و مقاوم می پردازد.
  • نوار تفلون از کیفیت عملکردی بالایی برخوردار است.
  • قیمت نوار تفلون با توجه به کارایی مخصوصی که دارد، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
  • نوار آب بندی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.
  • استفاده از نوار تفلون برای آب بندی به هیچ گونه آچاری نیاز ندارد و استفاده آسانی دارد.

نوارتفلون دنا

معمولا تولید کنندگان نوار آب بندی، به طراحی و ساخت آن در انواع بسته بندی های رنگی می پردازند. در واقع هر رنگ از نوار تفلون نشان دهنده متفاوت بودن کارایی آن ها نیست، و تنها این رنگ بندی به منظور درجه کیفی محصولات به کار برده شده است. انواع نوار تفلون در رنگ های زرد، آبی، صورتی، سفید، سبز و .. در انواع ضخامت های 70 تا 100 میکرون و در طول 5 تا 10 متر ساخته شده اند که می توانید آن ها را در جعبه های 10 عددی تهیه کنید.

البته لازم به ذکر است که اگر قصد دارید به خرید عمده این محصول بپردازید، در هر کارتن با توجه به برند تولید کننده، 500 تا 600 نوار آب بندی قرار داده شده است. از شناخته شده ترین برندهای ایرانی نوار تفلون، آسیا و دنا است که این کارخانجات در تولید این محصول از مواد با کیفیت درجه یک استفاده کرده اند. انواع این محصول مدت زمان زیادی عمر کرده و دچار آسیب نمی شود.

معرفی نوار تفلون مایع

یکی از انواع نوارهای آب بندی، تفلون مایع است که از لحاظ ساخت اندکی متفاوت تر از سایر نوار تفلون ها می باشد. این محصول به نوعی ساخته شده است که به راحتی می توانید جایگزین انواع نوارهای خمیری شود. استفاده از آن بسیار ساده و بدون دردسر است، و ارزان تر از سایر نوار تفلون ها عرضه شده اند. از مهمترین ویژگی های این نوار، ثابت نگه داشتن اتصالات است که برای استفاده به هیچ گونه آچار و یا وسیله دیگری نیاز ندارد.

این نوار در کمتر از 25 دقیقه سریعا خشک شده و به داخل دندانه های لوله محل اتصال نفوذ می کند. آب بندی با نوار تفلون مایع یک عملکرد صد در صد تضمین شده است، که به راحتی می توان به وسیله آن مشکل آب بندی لوله ها را رفع کرد. این نوار به نام PTTEنیز شهرت یافته است، که قابلیت هر نوع آب بندی را در تاسیسات دارد.

روش استفاده از نوار تفلون به چه صورت است؟

در واقع یکی از اصلی ترین دلایل استفاده گسترده این محصول، کاربرد ساده و راحت آن است. برای شروع آب بندی، باید قبل از اتصال به دور محل رزوه شده، انتهای لوله را به وسیله نوار تفلون ببندید. در این صورت می توانید اتصال محکم تری داشته باشید. البته لازم به ذکر است که باید از محکم بودن نوار به دور لوله اطمینان حاصل کنید. چرا که شل بستن نوار تفلون باعث می شود تا در زمان فشردن دو سر لوله در زمان اتصال، نوار جمع شده و آب بندی به خوبی صورت نگیرد.

به این ترتیب بهتر است که بستن نوار تفلون را با دقت بیشتری انجام دهید. در این صورت در کمترین زمان می توانید آب بندی لوله های خود را در محیط کار یا منزل به خوبی انجام دهید. پس حتی اگر به آچار دسترسی نداشته باشید، آب بندی کردن لوله ها به راحتی قابل انجام خواهد بود. استفاده از نوار آب بندی همچنین از جذب کردن رسوب جلوگیری کرده و به عنوان یک روان کننده عالی عمل می کند.

قیمت نوار تفلون

در زمان خرید این محصول، مهمترین شاخصه بحث قیمت است؛ که افراد به دنبال آن هستند. بهتر است بدانید که با توجه به نوسانات قیمت قادر به تعیین یک قیمت مشخص شده نخواهیم بود. ولی در زمان خرید، می توانید از به روزترین لیست قیمت نوار آب بندی در سایت های مطرح اطلاع کسب کنید. اگر به دنبال خرید این محصول در کیفیت عالی هستید، بهتر است که به نمایندگی برندهای مطرح از جمله دنا و آسیا مراجعه کنید