امروز:8 اردیبهشت 1403

مایکروسافت قول داده است که «ندای وظیفه» را به کنسول‌های نینتندو بیاورد

مایکروسافت متعهد شده است که Call of Duty را به نینتندو بیاورد و در صورت ادامه خرید اکتیویژن بلیزارد، به عرضه آن بر روی کنسول‌های نینتندو به مدت 10 سال ادامه دهد. فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، تعهد این شرکت را در توییتر اعلام کرد و افزود: مایکروسافت متعهد است که به ارائه بازی‌های بیشتر به افراد بیشتری کمک کند – هر طور که آنها تصمیم بگیرند بازی کنند. اسپنسر قبلاً طی مصاحبه ای گفته بود که این شرکت قصد دارد با Call of Duty مانند Minecraft که در همه پلتفرم ها در دسترس است رفتار کند و او “دوست دارد [بازی] را در سوییچ ببیند.” تعهد 10 ساله به طور بالقوه به این معنی است که این فرنچایز برای جانشینان فعلی سوییچ نیز منتشر خواهد شد.

علاوه بر این، اسپنسر در توییتر اعلام کرده است که مایکروسافت پس از بسته شدن قرارداد، به ارائه CoD در Steam در کنار ایکس باکس ادامه خواهد داد. همانطور که نیویورک تایمز می‌گوید، این اعلامیه می‌تواند حرکتی برای جلب رضایت کمیسیون تجارت فدرال و جلب نظر تنظیم‌کننده‌ها در کنار آنها باشد. این نشریه می‌گوید انتظار می‌رود FTC در نشستی غیرعلنی در روز پنج‌شنبه درباره این خرید بحث کند، جایی که آژانس تصمیم‌گیری خواهد کرد که آیا اقداماتی برای جلوگیری از معامله انجام دهد یا خیر.

گزارش اخیر Politico ادعا می‌کند که مایکروسافت نتوانست کارکنان FTC را که در حال بررسی این خرید بودند را با استدلال‌های خود متقاعد کند و این کمیسیون احتمالاً در این ماه یک شکایت ضد تراست برای مسدود کردن آن تنظیم خواهد کرد. طبق گزارشات، FTC نگران است که خرید مزیت ناعادلانه ای به مایکروسافت بدهد و رقابت در بازار را کاهش دهد.

در یک مقاله نظری که برای وال استریت ژورنال نوشته شده است، برد اسمیت، رئیس مایکروسافت از این خرید دفاع کرد و استدلال کرد که این خرید برای گیمرها خوب است. او گفت که شکایت FTC برای جلوگیری از معامله “یک اشتباه بزرگ خواهد بود” و در عوض به رقابت در صنعت آسیب می رساند. اسمیت همچنین گفت که مایکروسافت به سونی، بلندترین صدای مخالف برای ادغام، قراردادی 10 ساله پیشنهاد داد که اطمینان حاصل کند همه نسخه‌های جدید CoD در همان روزی که برای ایکس‌باکس عرضه می‌شوند، روی پلی‌استیشن در دسترس خواهند بود. او نوشت: «ما آماده ارائه تعهد مشابه به سایر پلتفرم‌ها و اجرای قانونی آن توسط قانون‌گذاران در ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا هستیم. اینکه آیا این تلاش‌ها برای اطمینان دادن به قانون‌گذاران مبنی بر اینکه این خرید برای صنعت مضر نیست کافی است یا خیر، باید دید.

اشتراک گذاری