امروز:5 اردیبهشت 1403

بازی‌های بلیزارد مانند «World of Warcraft» سال آینده در چین آفلاین خواهند شد

بلیزارد اینترتینمنت بازی های کلیدی مانند Overwatch 2 و World of Warcraft را در چین به حالت تعلیق در می آورد زیرا نتوانست با شریک NetEase به توافق برسد. این عناوین به همراه Hearthstone، Starcraft، Heroes of the Storm، Diablo III و Warcraft III: Reforged از تاریخ 23 ژانویه 2023 در چین در دسترس نخواهند بود. Diablo Immortal که اوایل امسال وارد شد، تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت زیرا تحت پوشش قرار گرفته است. طبق گفته NetEase یک توافق جداگانه.

بلیزارد در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: «دو طرف به توافقی برای تمدید قراردادها نرسیده‌اند که با اصول عملیاتی و تعهدات بلیزارد در قبال بازیکنان و کارمندان مطابقت داشته باشد و قرار است قراردادها در ژانویه 2023 منقضی شود.» ما فروش‌های جدید را در روزهای آینده به حالت تعلیق در می‌آوریم و بازیکنان چینی به زودی جزئیات نحوه عملکرد آن را دریافت خواهند کرد. نسخه‌های آینده World of Warcraft: Dragonflight، Hearthstone: March of the Lich King و فصل 2 Overwatch 2 بعداً ادامه خواهند یافت. امسال.”

NetEase دومین شرکت بزرگ بازی در چین است و از سال 2008 با بلیزارد شریک شده است. این یک بازیکن کلیدی برای بلیزارد در کشور است و به تضمین این که بازی هایش الزامات محتوای سخت چین را برآورده می کند، کمک می کند. به گفته بلومبرگ، این معامله فقط در مورد پول نبود، بلکه مالکیت معنوی و داده‌های بازیکنان متعلق به چه کسی بود.

به نظر نمی رسید این توافق طولانی مدت به صورت دوستانه پایان یابد. سایمون ژو، رئیس سرمایه‌گذاری و مشارکت جهانی NetEase، در لینکدین گفت: «یک روز، زمانی که بتوان آنچه را که در پشت صحنه اتفاق افتاده است، گفت، توسعه‌دهندگان و گیمرها درک کاملی از میزان آسیب‌های ناشی از یک بازی‌باز خواهند داشت. پست مشاهده شده توسط TechCrunch. بلیزارد، در عین حال، گفت: “ما به دنبال جایگزین هایی برای بازگرداندن بازی های خود به بازیکنان در آینده هستیم.”

اشتراک گذاری