امروز:30 فروردین 1403

Evernote که زمانی پادشاه برنامه های یادداشت برداری بود، توسط Bending Spoons خریداری شده است

به نظر می رسد طراحی مجدد Evernote در سال 2020 برای مستقل نگه داشتن آن کافی نبود. امروز، اپلیکیشن یادداشت‌برداری عزیز سابق برای سگ‌های شکاری که زمانی ۱ میلیارد دلار ارزش داشت، اعلام کرد که توسط Bending Spoons خریداری شده است. اگر این نام برای شما ناآشنا به نظر می رسد، تنها نیستید. این یک توسعه دهنده مستقر در میلان است که پشت برنامه های تلفن همراه مانند ویرایشگر ویدیوی Splice و ابزار ویرایش تصویر هوش مصنوعی Remini است. آنها شبیه برنامه‌هایی با طراحی خوب و واقعاً مفید به نظر می‌رسند، اما با هدف والای Evernote که زمانی به شما کمک می‌کرد تا همه چیز را به خاطر بسپارید، فاصله زیادی دارند.

در یک پست وبلاگی، مدیر عامل Evernote، ایان اسمال، گفت که این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش ویرایش مشترک بین چندین کاربر است و به راه‌اندازی آزمایش‌های بتا برای ادغام عمیق تقویم Office 365 نزدیک است. در حالی که شنیدن آن خوب است، به خصوص برای معدود معتادان به Evernote مانند این گزارشگر، اینها نیز ویژگی هایی هستند که سال ها در پلتفرم های دیگر وجود داشته اند. همچنین ممکن است متقاعد کردن دوستان و همکاران برای همکاری در یک سند Evernote – که ممکن است شامل ثبت نام برای یک حساب کاربری و یادگیری یک رابط جدید باشد – سخت باشد، در حالی که Google Docs سال‌ها این کار را ساده کرده است.

اسمالز در این پست گفت: «در حالی که مالکیت در حال تغییر است، تعهد ما برای ایمن و ایمن نگه داشتن داده‌های شما مثل همیشه استوار باقی می‌ماند و Evernote که می‌شناسید و دوست دارید به رشد خود ادامه خواهد داد». “پیوستن به Bending Spoons به ما این امکان را می دهد که از تخصص اثبات شده برنامه و طیف گسترده ای از فناوری های اختصاصی آنها استفاده کنیم.”

شرایط معامله فاش نشد. اما این واقعیت که Evernote توسط یک شرکت برنامه کوچک خریداری شده است، به جای یک غول فناوری قابل توجه، ممکن است گویای این موضوع باشد. Evernote نزدیک به 300 میلیون دلار در چرخه تبلیغات اولیه در مورد برنامه های تلفن همراه جمع آوری کرد. اما این شرکت در نهایت تمرکز خود را از دست داد و به محصولات دنیای واقعی مانند یک نوت بوک هوشمند با Moleskin منشعب شد. برنامه‌های آن برای سال‌ها به‌طور باورنکردنی باگ بودند، و در متقاعد کردن کاربران به پرداخت واقعی برای محصولش کار ضعیفی انجام داد.

هر چند یه جورایی بهش گیر دادم من بیش از یک دهه یادداشت هایی دارم که در Evernote زندگی می کنم – داستان های خبری بی شماری، مصاحبه ها (همراه با صدای همراه آنها)، بررسی ها و فایل های PDF. تلاش‌های من برای یافتن جایگزین‌ها معمولاً با شکست مواجه شده است (با عرض پوزش OneNote، من فقط ویرایشگر شما را دوست ندارم). این خرید دقیقاً ناقوس مرگ برای Evernote نیست، اما مطمئناً به نظر می رسد پایان یک دوره است. آیا داده های من تحت مالک جدید امن خواهند بود؟ آیا می توانم به همگام سازی سریع و دقیق تکیه کنم؟ احتمالاً برای مدتی طولانی‌تر می‌مانم، اما ناگهان، گزینه‌های جایگزین بسیار قانع‌کننده‌تر به نظر می‌رسند.

اشتراک گذاری