امروز:7 اردیبهشت 1403

مدیر سخت افزار آمازون تأیید کرد که اخراج ها آغاز شده است

رئیس بخش سخت افزار آمازون تایید کرده است که غول فناوری در حال کاهش مشاغل است. دیو لیمپ، که سازمان دستگاه‌ها و خدمات شرکت را رهبری می‌کند، به تیم خود گفت که آمازون «برخی تیم‌ها و برنامه‌ها را ادغام خواهد کرد» و «بعضی از نقش‌ها دیگر مورد نیاز نخواهد بود».

لیمپ در یادداشتی برای کارکنان که توسط آمازون به اشتراک گذاشته شده است، نوشت: «این برای من دردناک است که مجبورم این خبر را ارائه کنم، زیرا می‌دانیم در نتیجه آمازون‌های با استعداد سازمان «دستگاه‌ها و خدمات» را از دست خواهیم داد. اگرچه می‌دانم هضم این اخبار سخت است، اما می‌خواهم تأکید کنم که سازمان دستگاه‌ها و خدمات همچنان یک حوزه مهم سرمایه‌گذاری برای آمازون است و ما به اختراع از طرف مشتریان خود ادامه خواهیم داد.»

لیمپ از تعداد کارمندانی که تحت تأثیر قرار خواهند گرفت صحبت نکرد، اما گزارش قبلی در نیویورک تایمز نشان داد که ممکن است 10000 شغل در نتیجه این اخراج ها کاهش یابد. لیمپ گفت که آمازون به کارمندان «بسته‌ای شامل پرداخت جدایی، مزایای انتقالی، و پشتیبانی از کاریابی خارجی» ارائه می‌کند. او افزود که برخی از کارگران ممکن است بتوانند مشاغل مختلف در آمازون پیدا کنند.

در بیانیه ای، سخنگوی آمازون گفت که “برخی تیم ها در حال انجام تنظیمات هستند” اما توضیحی در مورد اینکه چگونه تیم سازنده یا کارمندان تحت تأثیر این کاهش قرار خواهند گرفت، توضیح نداد. این سخنگو گفت: “به عنوان بخشی از فرآیند بررسی برنامه ریزی عملیاتی سالانه، ما همیشه به هر یک از مشاغل خود و آنچه معتقدیم باید تغییر دهیم نگاه می کنیم.” با توجه به شرایط کلان اقتصادی فعلی (و همچنین چندین سال استخدام سریع)، برخی از تیم‌ها در حال انجام تنظیمات هستند، که در برخی موارد به این معنی است که دیگر نقش‌های خاصی لازم نیست. این تصمیمات به سادگی انجام می شود و ما در حال کار برای حمایت از هر کارمندی هستیم که ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.”

آمازون جدیدترین غول فناوری است که در هفته های اخیر تعداد زیادی کارمند را اخراج کرده است. متا هفته گذشته 11000 شغل را تعدیل کرد، اولین اخراج انبوه در تاریخ، و توییتر حدود نیمی از کارکنان خود را اخراج کرد و هزاران کار پیمانکاری را کاهش داد.

اشتراک گذاری