امروز:6 اردیبهشت 1403

مایکروسافت به توسعه دهندگان بازی کمک می کند تا عملکرد بیشتری از Xbox Series S داشته باشند

از اینکه بازی‌ها آنطور که انتظار دارید با توجه به سخت‌افزار 1440p روی Xbox Series S اجرا نمی‌شوند، ناامید هستید؟ مایکروسافت ممکن است راه حلی داشته باشد. The Verge دریافته است که کیت توسعه بازی ژوئن اخیر این شرکت به برنامه نویسان دسترسی بیشتری به حافظه می دهد و “صدها مگابایت اضافی” رم را برای بازی های خود آزاد می کند. مایکروسافت گفت که این می تواند عملکرد گرافیکی را در عناوینی که حافظه محدود آنها مشکل است، بهبود بخشد.

این حرکت کنسول سطح پایه را با Xbox Series X که از همان CPU استفاده می کند اما پردازنده گرافیکی قدرتمندتری دارد، همتراز نمی کند. با این حال، ممکن است تنگناهایی را کاهش دهد که گاهی اوقات توسعه‌دهندگان را مجبور می‌کند بازی‌های سری S را با وضوح و نرخ فریم پایین‌تر اجرا کنند. در حالی که سری X دارای 16 گیگابایت رم (حدود 13.5 گیگابایت از آن قابل استفاده) است، مدل پایین رده آن تنها 10 گیگابایت دارد – در عمل، توسعه دهندگان فقط 8 گیگابایت برای خود دارند. سازندگانی که با Digital Foundry صحبت می کنند از محدودیت ها شکایت کرده اند.

اگر این یک استراتژی آشنا به نظر می رسد، باید. مایکروسافت در سال 2014 زمانی که به کدنویس‌های Xbox One اجازه داد ویژگی‌های Kinect را در بازی‌هایی که نیازی به کنترل حرکتی ندارند، غیرفعال کنند، قدرت بیشتری به آنها داد. در هر دو مورد، مایکروسافت منابع سیستم موجود را در پاسخ به مشکلات تغییر می دهد.

بهینه سازی بازی ها برای توسعه دهندگان زمان می برد و هیچ تضمینی وجود ندارد که این موضوع بر بسیاری از عناوین تأثیر بگذارد. انتظار وصله هایی را نداشته باشید که گرافیک همه نسخه های مورد علاقه شما را بهبود می بخشد. با این حال، این یک حرکت خوشایند است که می‌تواند Xbox Series S را به گزینه‌ای مناسب‌تر تبدیل کند، اگر ترجیح می‌دهید از همتای گران‌تر آن استفاده نکنید.

اشتراک گذاری