امروز:4 اردیبهشت 1403

آخرین بازی فیفا EA بالاخره فوتبال زنان را در اولویت قرار داد

پس از افشای سم کر ستاره چلسی در اوایل این هفته، EA از اولین تریلر بازی FIFA 23 رونمایی کرد که نشان می‌دهد فوتبال زنان بالاخره یک بخش کلیدی از بازی خواهد بود. این تیم شامل تیم های باشگاهی زنان از لیگ های برتر انگلیس و فرانسه، به همراه مسابقات زنان و مردان در جام جهانی 2022 قطر و جام جهانی استرالیا/نیوزیلند 2023 خواهد بود.

تیم های بین المللی زنان از سال 2016 در بازی های EA FIFA در دسترس بوده اند، اما این اولین نسخه با تیم های باشگاهی خواهد بود. محبوبیت بازی زنان تا حدی به لطف المپیک و سایر رقابت‌های بین‌المللی افزایش یافته است و جام جهانی 2022 تقویت بزرگ دیگری را به همراه خواهد داشت. دو لیگ بسیار کوتاه از ده ها لیگ موجود برای فوتبال مردان است، اما به نظر می رسد EA قصد دارد از طریق به روز رسانی های آینده، موارد بیشتری را اضافه کند. مت لافرنیر از FIFA 23 گفت: “ما متعهد به ایجاد یک تجربه عادلانه هستیم و می خواهیم به رشد فوتبال زنان کمک کنیم.”

به گفته EA، FIFA 23 همچنین عملکرد متقابل و گیم پلی “واقع گرایانه” را از طریق آخرین تکامل خود در فناوری HyperMotion2 معرفی می کند. این ویژگی برای ایجاد حرکات نرم‌تر بازیکن در طول بازی، یادگیری ماشینی را برای داده‌های ضبط حرکت اعمال می‌کند.

FIFA 23 آخرین نسخه EA از این بازی با نام فیفا خواهد بود، زیرا نتوانست با فیفا بر سر مسائل مالی و انحصاری کنار بیاید. با این حال، EA هنوز مجوز بیش از 300 شریک فوتبال را دارد و قراردادهای انحصاری با لیگ برتر، MLS، لالیگا، بوندسلیگا و سری A دارد. این سری در نسخه‌های بعدی خود به EA Sports FC تغییر نام داده خواهد شد.