امروز:4 اردیبهشت 1403

Lyft برنامه اجاره خودرو خود را تعطیل می کند

به گزارش وال استریت ژورنال، Lyft اجاره خودروهای ناوگان خود را متوقف خواهد کرد و حدود 60 کارمند خود را اخراج کرده است. همانطور که TechCrunch اشاره می کند، اخراج کارکنان توسط پست های LinkedIn کارگران آسیب دیده نیز تایید شده است. به گفته ژورنال، افرادی که شغل خود را از دست دادند، در عملیات کار می کردند و 2 درصد از نیروی کار شرکت را پوشش می دادند. در ماه می، این شرکت در یادداشتی از کارکنان نوشت که به دلیل رکود اقتصادی سرعت استخدام را کاهش می دهد، اما هیچ اخراج برنامه ریزی نکرده است. از آن زمان همه چیز به وضوح تغییر کرده است.

در یک یادداشت داخلی از Lyft، معاون Lyft Cal Lankton که توسط The Journal مشاهده شد، مدیر اجرایی گفت که راه این شرکت به سمت اجاره های داخلی “طولانی و چالش برانگیز با عدم اطمینان قابل توجه است.” لنکتون همچنین توضیح داد که Lyft در پاییز گذشته بحث در مورد امکان خروج از تجارت را آغاز کرد و با توجه به اینکه “اقتصاد باعث غیرقابل اجرا شدن پرونده تجاری شد”، گفتگوها افزایش یافت.

سرویس سواری در سال 2019 پس از چند ماه آزمایش، کسب و کار کرایه خودرو خود را در لس آنجلس و منطقه خلیج سانفرانسیسکو آغاز کرد و در نهایت پیشنهاد کرایه اتومبیل خود را به پنج مکان گسترش داد. در حالی که گزینه اجاره وسایل نقلیه از ناوگان خود در حال غروب است، این شرکت به طور کامل این فضا را ترک نمی کند. Lyft در حال حاضر بیش از 30 مکان اجاره را با Sixt SE و Hertz Global Holdings Inc اداره می کند و گفته است که به همکاری با شرکت های بزرگ اجاره خودرو ادامه خواهد داد. یک سخنگوی به این نشریه گفت: “این تصمیم تضمین می کند که ما به پوشش ملی ادامه می دهیم و تجربه رزرو یکپارچه تری را به سوارکاران ارائه می دهیم.”

Lyft همچنین در حال سازماندهی مجدد عملیات جهانی خود و تجمیع پیشنهادات خود از 13 به 9 منطقه است. این منجر به بسته شدن یک مکان در شمال کالیفرنیا و مرکز دیترویت آن می شود، اما مشخص نیست که آیا این حرکت باعث اخراج بیشتر کارکنان خواهد شد یا خیر. در هر صورت، Lyft صرفاً آخرین شرکت در صنعت فناوری است که مشاغل خود را به دلیل اقتصاد کاهش داده است. گزارش شده است که تسلا 500 کارمند خود را از کارخانه گیگافکتوری نوادا بدون 60 روز اطلاع قبلی اخراج کرد. نتفلیکس در ماه ژوئن 300 شغل را پس از کاهش 150 شغل در ماه مه اخراج کرد. و اخیراً، TikTok شروع به اخراج افراد در سراسر جهان کرده است. حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های این صنعت نیز مصون نیستند: متا به مدیران گفته است که مراقب کارگران با عملکرد پایین باشند و اگر قادر به بازگشت به مسیر نیستند، «برای خروج از آن‌ها حرکت کنند».

اشتراک گذاری