امروز:15 اردیبهشت 1403

Google Calendar در حذف دعوت‌های هرزنامه بهتر عمل می کند

Google Calendar به روز رسانی جدیدی را برای مشکلی منتشر کرده است که سه سال پیش قول رفع آن را داده بود. ویژگی «فرستنده‌های شناخته‌شده» در نهایت به شما امکان می‌دهد دعوت‌های افرادی را که نمی‌شناسید و می‌توانند به‌طور مؤثری تقویم شما را هرزنامه کنند مسدود کنید. با فعال کردن کلید «فقط اگر فرستنده شناخته شده باشد» در زیر «تنظیمات رویداد»، به‌طور خودکار دعوت‌هایی را فقط از افراد موجود در فهرست مخاطبین شما، افرادی که با آنها تعامل داشته‌اید یا کاربرانی در همان دامنه اضافه می‌کند.

به طور معمول، تقویم Google به طور خودکار رویدادها را هنگام دریافت دعوت نامه های ایمیلی، بدون توجه به اینکه چه کسی آنها را ارسال می کند، اضافه می کند. تنها راه جلوگیری از این امر تا به حال غیرفعال کردن اضافه کردن خودکار رویدادها به طور کامل بود و شما را مجبور می کرد که به صورت دستی با هر دعوت نامه برخورد کنید.

اکنون، می‌توانید دعوت‌نامه‌های خودکار افرادی را که می‌شناسید، هنگام قطع رویدادهای هرزنامه مانند “Crypto Meetup 9PM tonight” توسط برخی راندو ارسال کنید. به سادگی به تنظیمات Google Calendar خود بروید، “Event Settings” را انتخاب کنید و “Add invitations to my Calendar” را انتخاب کنید. سپس گزینه «فقط در صورتی که فرستنده شناخته شده باشد» را انتخاب کنید.

همچنان دعوت‌های هرزنامه را دریافت خواهید کرد، اما گزینه جدید به شما امکان می‌دهد قبل از اینکه تقویم شما را ببینند، آن‌ها را حذف کنید. گوگل خاطرنشان می کند که این ممکن است به فرستنده هشدار دهد که در لیست مخاطبین شما نیست، اما به نظر می رسد که این تنها نقطه ضعف احتمالی است. این یک ترفند کوچک اما مفید است که به به‌روزرسانی‌های اخیر Google برای Calendar، Gmail و سایر برنامه‌ها می‌پیوندد.

اشتراک گذاری