امروز:7 اردیبهشت 1403

هیئت منصفه تسلا را تنها «1 درصد» مسئول تصادف یک نوجوان فلوریدایی می داند

تسلا برای تصادف آتشین سال 2018 در جنوب فلوریدا که منجر به کشته شدن دو نوجوان و زخمی شدن یک نفر دیگر شد، کمترین سرزنش را دریافت می کند. به گزارش آسوشیتدپرس، هیئت منصفه امروز تسلا را تنها یک درصد مسئول این تصادف تشخیص داد، که به این معنی است که تنها مسئول پرداخت 105000 دلار از 10.5 میلیون دلاری است که به خانواده نوجوان اهدا شده است. 90 درصد از تقصیرها متوجه راننده نوجوان، بارت رایلی شد، در حالی که پدرش جیمز رایلی، 9 درصد از سرزنش را دریافت کرد.

بر اساس تحقیقات NTSB، بارت رایلی با سرعت 116 مایل در ساعت در منطقه 30 مایل در ساعت در نزدیکی ساحل فورت لادردیل رانندگی می کرد. آژانس به این نتیجه رسید که او به احتمال زیاد کنترل خودرو را از دست داده است. جیمز رایلی در ابتدا از تسلا به دلیل تصادف شکایت کرد و ادعا کرد که اگر باتری‌های لیتیوم یونی خودروی الکتریکی «به آتش‌سوزی غیرقابل کنترل و مرگبار منفجر نمی‌شدند» می‌توانست زنده بماند. سرعت خودرو را کمتر از 85 مایل در ساعت نگه دارید.تحقیق بعداً نشان داد که پسرش از نمایندگی تسلا خواسته است تا آن محدود کننده را حذف کند.

وکلای تسلا استدلال کردند که پدر و مادر رایلی با اینکه به او اجازه رانندگی ماشین را دادند، علیرغم سابقه رانندگی بی احتیاطی و سرعت غیرمجاز، سهل انگاری کردند. آنها سهل انگاری از سوی شرکت را رد کردند. پس از تصادف در سال 2018، تسلا به روز رسانی را منتشر کرد که به رانندگان اجازه می داد محدودیت های سرعت خود را تعیین کنند، این ویژگی در ابتدا به بارت رایلی اختصاص داشت.

اشتراک گذاری