امروز:7 اردیبهشت 1403

نیانتیک حدود 90 کارمند خود را اخراج و چهار پروژه را لغو می کند

نیانتیک، توسعه‌دهنده Pokémon Go، هشت درصد از نیروی کار خود را که گفته می‌شود حدود 85 تا 90 شغل دارد، اخراج می‌کند. شرکت بازی های واقعیت افزوده نیز چهار پروژه را لغو کرده است. جان هانکه، مدیر عامل شرکت، در ایمیلی به کارمندان خود نوشت که نیانتیک با “زمان آشفتگی اقتصادی مواجه است” و مجبور است “عملیات خود را ساده تر کند تا بتواند بهترین موقعیت شرکت را داشته باشد” تا از هر آشفتگی اقتصادی آینده عبور کند.

سخنگوی Niantic به بلومبرگ گفت: «ما اخیراً تصمیم گرفتیم تولید برخی از پروژه‌ها را متوقف کنیم و نیروی کار خود را حدود هشت درصد کاهش دهیم تا روی اولویت‌های اصلی خود تمرکز کنیم.» ما از کمک های کسانی که Niantic را ترک می کنند سپاسگزاریم و از آنها در این انتقال دشوار حمایت می کنیم.

یکی از بازی هایی که در قفسه گذاشته شده است Transformers: Heavy Metal است. Niantic و Hasbro این عنوان را در سال 2021 اعلام کردند و از تابستان گذشته آن را در برخی بازارها آزمایش کردند. Niantic همچنین یک پروژه تئاتر همهجانبه به نام Hamlet را کنسرو کرده است. در حال کار روی آن پروژه با گروه تئاتر Punchdrunk بود که در پشت یک تولید فراگیر مکبث به نام Sleep No More قرار داشت. دو پروژه دیگر قفسه بندی شده، آسمان آبی و گلوله برفی نام دارند.

Niantic هنوز نتوانسته موفقیت رعد و برق در بطری Pokémon Go 2016 را دوباره به دست بیاورد. این شرکت اوایل سال جاری یک بازی واقعیت افزوده مبتنی بر هری پاتر را تعطیل کرد. بلومبرگ اشاره می کند که عناوین مبتنی بر Catan (که سال گذشته بسته شد) و Pikmin نینتندو نیز موفق نبوده اند.

اخبار اخراج ها و لغو پروژه ها یک روز پس از آن منتشر شد که نیانتیک NBA All-World را اعلام کرد، یک بازی بسکتبال که با همکاری NBA و اتحادیه بازیکنان لیگ در حال ساخت است. در همین حال، این شرکت به زودی اپلیکیشنی را منتشر خواهد کرد که به بازیکنان پوکمون گو کمک می کند تا با یکدیگر چت کنند. همچنین در حال کار بر روی یک بازی اصلی به نام Peridot و همکاری با شرکت های دیگر در برنامه های AR است.

اشتراک گذاری