امروز:6 اردیبهشت 1403

همه چیز در مورد Call of Duty: Modern Warfare II و Warzone 2.0 و مرحله no russian: آیا به ایران می آید؟

بیایید این موضوع را کنار بگذاریم: مرحله no russian در Call of Duty: Modern Warfare II جدید گنجانده نخواهد شد. در واقع، بازی friendly fire را جریمه می‌کند و بازیکنانی را که در هنگام نبرد به غیرنظامیان شلیک می‌کنند ناکام می‌شود.

این کاملاً در تضاد با ماموریت No Russian از نسخه اصلی Modern Warfare II است که در سال 2009 منتشر شد – در این سطح، به بازیکنان دستور داده شد تا از طریق یک فرودگاه شلوغ تیراندازی کنند و غیرنظامیان را به طور دسته جمعی در کنار یک سازمان تروریستی روسی بکشند. قهرمان داستان مخفی بود و سعی می کرد برای سیا به سلول نفوذ کند، و حتی با وجود اینکه امکان داشت از این بخش رد شود یا بدون شلیک یک گلوله آن را بازی کرد، فشار همسالان خیالی برای کشتن هر چه بیشتر مردم قوی بود.

مرحله no russian با انتشار Modern Warfare II جنجال زیادی برانگیخت. اگرچه Call of Duty میلیاردها دلار برای بازی‌سازی وحشت‌های جنگ به دست آورده است، بسیاری از بازیکنان از ایده نقش‌آفرینی به‌عنوان یک تیرانداز جمعی که غیرنظامیان غیرمسلح را هدف قرار می‌دهد، مخالفت کردند. این ماموریت با یک هشدار محتوایی در ایالات متحده همراه بود و در سطح بین المللی سانسور شد. اینفینیتی وارد و اکتیویژن مجبور شدند علناً گنجاندن آن را توجیه کنند، با این استدلال که مخالف این ایده بودند که صدای ناشنوایی، ژولیده و بیهوده آزاردهنده است.

با نسخه 2022 Modern Warfare II، Infinity Ward به طور کلی از گفتگو اجتناب می کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا می توانید تایید کنید که آیا ماموریت No Russian به هر شکلی در بازی جدید گنجانده خواهد شد؟ یک سخنگوی اکتیویژن به شرح زیر پاسخ داد:

«نه. غیرنظامیان NPC در بازی وجود دارند، اما شما به دلیل کشتن مردم جریمه خواهید شد. اگر غیرنظامیان در تیراندازی متقابل گیر بیفتند، بازیکنان به طور خودکار در ماموریت شکست خواهند خورد.»

این با حال و هوای کلی Modern Warfare II جدید مطابقت دارد. توسعه دهندگان Infinity Ward در یک جلسه توجیهی رسانه ای قبل از رونمایی، بر ارزش سرگرمی بازی بیش از مضامین جدی زمان جنگ تأکید کردند و در یک نقطه از عبارت «سرگرم کننده برای همه» استفاده کردند. آنها گفتند که می‌خواهند این Modern Warfare II واقع‌گرایانه باشد، اما همچنان «باحال» باشد. بدون اشاره به No Russian به طور خاص، توسعه دهندگان گفتند که هدف بازی اصلی تحریک آمیز بودن بود، در حالی که نسخه امسال قصد داشت قهرمانانه باشد.

با Modern Warfare II، Infinity Ward به بخش‌های سرگرم‌کننده جنگ پایبند است. این بازی همچنان به موضوعات واقعی خشونت سازمان‌یافته، اقدامات نظامی در مقیاس بزرگ و گروه‌های تروریستی در سایه می‌پردازد – اما شوخی نیست، من هرگز نشنیده‌ام که توسعه‌دهندگان Call of Duty از کلمه «سرگرم کننده» به این آزادانه در یک جلسه توجیهی پیش از انتشار استفاده کنند.

این ممکن است به این دلیل باشد که Modern Warfare II شروع یک رویکرد جدید به Call of Duty برای Activision است که پیامدهای مهمی برای آینده Warzone دارد. زمانی که نسخه بعدی Warzone بعد از اکتبر سال جاری عرضه شود، شامل بهبودهای هوش مصنوعی، رفتارهای جدید خودرو و فیزیک ارتقا یافته Modern Warfare II خواهد شد و هر دو بازی با یک موتور اجرا خواهند شد.

یکی از سخنگویان Activision گفت: «یک Warzone کاملاً جدید به عنوان توسعه جهان Modern Warfare II راه اندازی خواهد شد. با آن فناوری جدید، ویژگی‌های جدید و گیم‌پلی جدید ارائه می‌شود که به طور یکپارچه با هم کار می‌کنند…. به منظور ارائه کامل این تجربه پیشرفته، Warzone 2.0 دارای محتوا و سیستم های جدید Modern Warfare II با پیشرفت و موجودی کاملاً جدید است. Warzone امروزی به‌عنوان یک تجربه جداگانه ادامه خواهد یافت که شامل ادامه پیشرفت بازیکنان و موجودی‌های موجود در آن تجربه Warzone خواهد بود.

Modern Warfare II قرار است در ۲۸ اکتبر منتشر شود. طبق گفته اکتیویژن، Warzone 2.0 باید به زودی پس از آن وارد بازار شود.

Modern Warfare II دنباله‌ای بر Modern Warfare 2019 است که سری را مجددا راه‌اندازی کرد اما تم‌ها و شخصیت‌هایی مانند کاپیتان جان پرایس را حفظ کرد. بازی جدید به دنبال گروه ضربت 141 پرایس و نیروهای ویژه مکزیکی است که تلاش می کنند نقشه های تروریستی را در سراسر جهان خنثی کنند.

برایان بلوم، نویسنده بخش Infinity Ward گفت: «ما عاشق گفتن داستان هستیم. «داستان شخصیت است و شخصیت داستان است، و این چیزهای نوشتاری است که نویسندگان گاهی اوقات درونی می گویند، اما به یک چیز ساده خلاصه می شود. اگر طرحی دارید، چه کسی در آن نقش دارد، چه اتفاقی می‌افتد؟»

با Modern Warfare II، توسعه دهندگان بر روی پالایش فیزیک آب و کشف نحوه عملکرد مبارزات در بالا و زیر سطح تمرکز کردند. یکی از سطوحی که آنها به نمایش گذاشتند، Wet Work، از بازیکن خواسته شد که با شنا کردن در اطراف قایق‌های پهلو گرفته، نیروهای امنیتی را با پرتاب چاقو و شلیک یک تپانچه به سمت بالا از آب بیرون بکشد. در بازی جدید، تیراندازی در زیر آب، ضربه هر گلوله را کاهش می‌دهد، خواه سطح را بشکند یا نه، اما در غیر این صورت تپانچه به طور معمول عمل می‌کند.

این فیزیک آب جدید برای بخش های چند نفره بازی و همچنین Warzone 2.0 اعمال می شود. از نظر چند نفره برای Modern Warfare II، توسعه دهندگان داده های مشاهداتی را از بازی های گذشته Call of Duty گرفته اند تا سه متر را شناسایی کنند.

رفتارهای بازیکن: تهاجمی، تدافعی و ارتجاعی که هر کدام دارای انواع حمله و مخفی کاری هستند. بارگذاری های پیش فرض بازی در شش دسته به دست آمده قرار می گیرند. در مورد وسایل نقلیه، این امکان وجود دارد که درها و لاستیک‌های آن‌ها را شلیک کنید، تعمیرات را در حین پرواز انجام دهید و وقتی از پنجره خم می‌شوید دید 360 درجه داشته باشید. وسایل نقلیه آبی-خاکی و یک هلیکوپتربر نیز در چند نفره ظاهر می شوند.

نقشه‌های چندنفره جدید در اندازه‌های بزرگ و سنتی عرضه می‌شوند، و یک حالت 6v6 جدید به نام Knockout وجود دارد که Gunfight را با یک جزء چند نفره القا می‌کند. بازیکنان یک عمر (با احیا) و یک دقیقه روی تایمر دارند و یک کیسه به طور تصادفی در یکی از سه مکان پخش می شود. برنده آخرین کسی است که زنده می ماند یا کسی که کیسه را در زمان تمام شدن زمان نگه می دارد.

سیستم‌های هوش مصنوعی در Modern Warfare II به منظور تسهیل بهتر گیم‌پلی اضطراری و تقلید از سناریوهای دنیای واقعی بهینه‌سازی شده‌اند، در حالی که Infinity Ward در حال اجرای آزمایش‌های داخلی روی نقشه‌هایی با ۳۰۰ شخصیت هوش مصنوعی و ۱۰۰ بازیکن زنده است. Call of Duty’s Ricochet Anti-Cheat در روز اول در Modern Warfare II و Warzone 2.0 پخش می شود.

پاتریک کلی، مدیر خلاق Infinity Ward و یکی از مدیران، در سخنرانی مقدماتی خود به معنای همه اینها برای Warzone 2.0 و آینده Call of Duty بود و گفت: «چه می‌شد اگر هزاران هزار هوش مصنوعی در جهان وجود داشت و مواردی از این قبیل. و تعداد زیادی بازیکن و چیزهایی از این دست وجود داشت؟ این می تواند واقعاً جالب باشد، درست است؟ ما سناریویی می‌خواهیم که در آن همه با هم بازی کنند، سرگرم شوند و بازی کنند که چگونه می‌خواهند و چه چیزی می‌خواهند بازی کنند.»

تا زمانی که روسی نباشد.

آیا کال او دیوتی مدرن وار فار ۲ بازسازی شده به ایران می آید؟

یکی از سوالاتی که از طریق تریلر بازی ایجاد شد این است که ایا در بازسازی مدرن وار فار جدید ایا به ایران نیز حمله خواهد شد. در تریلر کلمه به کار برده می شود که می توانند یک دشمن را در ایران دستگیر کنند. اما در تریلر نهایی دیشب مشخص شد که در پاسخ گفته می شود که او در ایران نیست. بنابراین با توجه به نسخه اصلی به نظر نمی آید که در این نسخه ایران در مراحل وجود داشته باشد و فقط در تریلر ان بیان شده است.

اشتراک گذاری