امروز:7 اردیبهشت 1403

GameStop اجازه فروش یک NFT را که مرتبط با 11 سپتامبر است، داد

کمتر از دو هفته از راه اندازی نرم افزاری خود، بازار NFT GameStop در حال حاضر بحث برانگیز شده است. در میان NFT های فهرست شده در این پلتفرم، یک اثر هنری به نام “مرد در حال سقوط” است که توسط Web3 مشاهده شده است که عالی می شود. هیچ اشتباهی وجود ندارد، NFT به یکی از نمادین ترین عکس های اوایل قرن بیست و یکم اشاره دارد. “مرد در حال سقوط” بخشی از مجموعه ای از تصاویر است که توسط ریچارد درو، خبرنگار عکاس آسوشیتدپرس در صبح روز 11 سپتامبر 2001 گرفته شده است. از 2753 نفری که در آن روز در مرکز تجارت جهانی و مناطق اطراف آن جان باختند، تخمین زده می شود که حداقل 100 نفر در حالی که برج ها هنوز پابرجا بودند سقوط کردند و جان باختند.

توضیح NFT با اشاره به ایستگاه فضایی از کار افتاده روسیه می گوید: «این احتمالاً از ایستگاه MIR سقوط کرده است. خالق این اثر هنری دو نسخه متفاوت از «مرد در حال سقوط» را می‌فروشد که ارزان‌ترین آن با قیمت 0.65 اتریوم یا حدود 990 دلار ذکر شده است. همانطور که Web3 Going Great اشاره می کند، GameStop یک بازار نظارتی NFT را اداره می کند. هنرمندان قبل از اینکه بتوانند توکن‌های خود را برای فروش فهرست کنند، باید درخواست دهند و فرآیند بررسی را بگذرانند. این شرکت 2.25 درصد از فروش خود را کاهش می دهد. GameStop بلافاصله به درخواست نظر Engadget پاسخ نداد.

دزدی هنری یک مسئله اصلی در فضای NFT است. در پلتفرم‌هایی مانند OpenSea که در آن افراد می‌توانند توکن‌ها را به صورت رایگان برش دهند، محتوای جعلی و سرقت‌آمیز فراوان است. در حالی که می‌توانید استدلال کنید که «مرد در حال سقوط» در آن دسته‌بندی‌ها قرار نمی‌گیرد و هنرمندان باید آزادانه به آثار و تراژدی‌های گذشته ارجاع دهند، همچنین درست است که این NFT سرنوشت مرد در حال سقوط را بی‌اهمیت جلوه می‌دهد و لحظات پایانی او را به چیزی تبدیل می‌کند که برای سود فروخته شود

اشتراک گذاری