امروز:6 مرداد 1403

سم آلتمن از اینکه OpenAI تهدید کرده است که اگر کارمندان در حال خروج NDA را امضا نکنند، سهام عدالت را لغو می کند، خجالت می کشد.

گزارش شده است که OpenAI کارمندان خارج شده را مجبور می کند بین حفظ سهام اختصاص یافته خود و اینکه بتوانند علیه شرکت صحبت کنند، یکی را انتخاب کنند. با توجه به Vox، که سند مورد بحث را مشاهده کرد، اگر کارمندان قرارداد عدم افشای و عدم تحقیر را امضا نمی‌کردند، می‌توانستند «تمام سرمایه‌ای را که در طول مدت حضورشان در شرکت به دست آورده‌اند، که احتمالاً میلیون‌ها دلار ارزش دارد، از دست بدهند». به یک ماده در اسناد خارج از هواپیما. سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، شامگاه شنبه در توییتی تایید کرد که چنین شرطی وجود داشته است، اما گفت: «ما هرگز از دارایی متعلق به کسی پس نگرفته‌ایم، و اگر مردم توافقنامه جدایی را امضا نکنند (یا با آن موافقت نکنند، این کار را نمی‌کنیم. توافق نامه عدم تحقیر.)

یکی از سخنگویان OpenAI در بیانیه‌ای به Vox این موضوع را تکرار کرد و آلتمن گفت که این شرکت “در حال حاضر در حال اصلاح اسناد خروج استاندارد در طول یک ماه گذشته یا بیشتر بوده است.” اما همانطور که Vox در گزارش خود اشاره می کند، حداقل یک کارمند سابق OpenAI علناً در مورد قربانی کردن سهام با امتناع از امضای NDA پس از خروج صحبت کرده است. دانیل کوکوتاجلو اخیراً در یک فروم آنلاین پست کرد که این تصمیم منجر به از دست دادن سهام احتمالی “حداقل حدود 85 درصد از دارایی خالص خانواده من” شد.
در پاسخ آلتمن، مدیر عامل شرکت عذرخواهی کرد و گفت که پس از اطلاع از این ماده که ادعا می کند قبلاً از آن بی اطلاع بوده است، “خجالت زده” شده است. «[T] در اسناد خروج قبلی ما، مقرراتی در مورد لغو احتمالی سهام وجود داشت. او در X نوشت: «اگرچه ما هرگز چیزی را پس نگرفتیم، هرگز نباید چیزی بود که در هیچ سند یا ارتباطی داشتیم». من نمی‌دانستم این اتفاق می‌افتد و باید [sic] داشته باشم.» آلتمن علاوه بر اذعان به اینکه شرکت در حال تغییر مدارک خروج است، ادامه داد: «[من] اگر هر کارمند سابقی که یکی از آن قراردادهای قدیمی را امضا کرده است نگران آن باشد، می‌تواند با من تماس بگیرد و ما هم آن را برطرف خواهیم کرد. “

همه اینها پس از دو استعفای برجسته دیگر از OpenAI در این هفته رخ می دهد. Ilya Sutskever، یکی از بنیانگذاران و دانشمند ارشد OpenAI، روز چهارشنبه اعلام کرد که شرکت را ترک می کند، و بلافاصله بعد از آن Jan Leike، که رهبر تیم در تیم ایمنی AI “Superalignment” منحل شده OpenAI بود، دنبال شد.

اشتراک گذاری