امروز:8 اردیبهشت 1403

لاین در ژاپن علاوه بر خدمات پیام رسانی ،سرویس موسیقی نیز ارائه می دهد

شبکه اجتماعی و پیام رسان لاین که به عنوان محبوب ترین شبکه پیام رسان در ژاپن شناخته شده است ، سرویس استریم موسیقی دیجیتال را روی این شبکه برای کاربران ژاپنی راه اندازی کرده است . پیش از این بیشتر استفاده ژاپنی ها از موسیقی با سی دی بوده است و حالا ژاپن که به عنوان دومین بازار بزرگ موسیقی در جهان معرفی می شود از سرویس موسیقی دیجیتال در لاین بهره می برد .

این شبکه پیام رسان محبوب برای به دست آوردن بازار ژاپن در زمینه سرویس استریم موسیقی دیجیتال برنامه ریزی کرده است . ژاپنی ها می توانند با عضویت در این شبکه هم از خدمات پیام رسانی استفاده کنند و هم همزمان بیش از چند میلیون قطعه موسیقی را گوش دهند ، البته باید برای استفاده از این سرویس اشتراک ماهانه پرداخت شود .
در واقع شبکه پیام رسان لاین از این فرصت در ژاپن استفاده کرده است و برای آنها که یک قطب موسیقی در جهان هستند سرویسی ارائه داده که از آن می تواند پولی به جیب بزند . کاربران ژاپنی ماهانه باید اشتراکی پرداخت کنند تا به 1.5 میلیون آهنگ دسترسی پیدا کنند . البته لاین برای دو ماه استفاده اولیه از ژاپنی پولی دریافت نخواهد کرد .

این سرویس در ژاپن ارائه شده است چون در ژاپن کپی رایت قوانین سختی دارد . اما لاین با توجه به این که مالکیت کمپانی هایی چون Avex Digital، Sony Music Entertainment و Line Corp را دارد ، مشکلی از نظر کپی رایت ندارد و به راحتی این سرویس موسیقی دیجیتال را برای ژاپنی ها راه اندازی کرده است .
لاین پیش بینی کرده است که تا پایان سال 2015 میلادی بیش از 5 میلیون قطعه موسیقی وارد این سرویس کند و تصمیم دارد در سال آینده این تعداد را به 30 میلیون قطعه موسیقی برساند . لاین از آهنگ های خوانندگانی چون تیلور سوئیفت و سم اسمیت استفاده کرده است .
البته شایعاتی در مورد سرمایه گذاری شرکت Universal Music Group به گوش می خورد که با همکاری لاین دامنه آهنگ های سرویس موسیقی دیجیتال را افزایش می دهند.

کاربران ژاپنی دوماه رایگان از این سرویس استفاده می کنند و در صورتی که رضایت داشتند 8.13 دلار یا 1000 ین پرداخت می کنند و اشتراک یک ماهه این سرویس را به صورت نامحدود می خرند . آنها می تواند با نصف هزینه برای مدت 20 روز در ماه از این سرویس استفاده کنند .

به نظر شما لاین آینده خوبی با این سرویس خواهد داشت ؟ چه بازخوردی از طرف کاربران ژاپنی خواهد شد ؟

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم