امروز:7 اردیبهشت 1403

قابلیت DLSS انویدیا به لینوکس اضافه شد! خبری خوش برای لینوکسی ها!

valve به آرامی در حال بهبود وضعیت بازی های لینوکس است. نسخه ی آینده Steam Deck این کمپانی مسیر پیشرفتی برای بازی های لینوکسی است. بهتر است بدانید که لایه سازگاری پروتون Steam Deck اجازه می دهد تا بازی های ویندوز را نیز انجام دهند. اکنون، Valve رسماً پشتیبانی از تکنیک ارتقاء  DLSS  (Deep Learning Super-Sampling) انویدیا را به Proton اضافه کرده است، که به طور بالقوه باعث افزایش FPS و سوسو کمتر در بازی‌هایی می‌شود که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند.

فورونیکس گزارش می دهد که Proton 6.3-8 اولین نسخه پایداری است که از DLSS پشتیبانی می کند، پس از این ویژگی که قبلاً در نسخه های آزمایشی در اکتبر منتشر شد، اگرچه به نظر می رسد هنوز باید PROTON_ENABLE_NVAPI=1 و dxgi را تنظیم کنید. البته DLSS به Steam Deck مجهز به AMD نمی آید، زیرا به سیلیکون یادگیری ماشین اختصاصی Nvidia نیاز دارد.

نسخه جدید پروتون همچنین ادعا می‌کند که پشتیبانی از تعداد زیادی از بازی‌های ویندوز اضافی را در لینوکس به طور کلی فعال می‌کند، از جمله Deathloop مشهور، Age of Empires 4، و هر دو Marvel’s Guardians of the Galaxy و Mass Effect Legendary Edition (اگرچه ظاهراً دو نسخه آخر محدودیت هایی دارند که هنوز در حال حل شدن هستند).

Valve می‌گوید 6.3-8 نسخه‌ای است که شامل «پشتیبانی از مجموعه اولیه بازی‌های BattlEye» است.

می توانید تغییرات کامل را در گیت هاب ولو مشاهده کنید. همچنین بهتر است بدانید که انویدیا قبلا اعلام کرد که با Valve برای آوردن DLSS به لینوکس در ماه ژوئن همکاری خواهد کرد.

اشتراک گذاری