امروز:8 اردیبهشت 1403

متا برخی از داده های خود را از طریق مشارکت مرکز علوم باز به محققان شخص ثالث ارائه خواهد کرد

متا در حال همکاری با مرکز علوم باز (COS) برای شروع یک برنامه آزمایشی است که “موضوعات مرتبط با رفاه” را مطالعه می کند. به نظر می‌رسد این برنامه به داده‌های رسانه‌های اجتماعی ما وارد می‌شود، اما به صورت داوطلبانه، همانطور که COS می‌گوید از مجموعه داده‌ای «حفظ حریم خصوصی» ارائه‌شده توسط متا برای برنامه آزمایشی استفاده خواهد کرد. این آژانس می‌گوید این مطالعه باید به مردم کمک کند تا بفهمند چگونه عوامل مختلف ممکن است بر رفاه تأثیر بگذارند یا نه و به مکالمات سازنده در مورد چگونگی کمک به رشد افراد کمک کنند.

مشخصات این برنامه مبهم باقی می‌ماند، اما COS می‌گوید از «نوع‌های جدیدی از فرآیندهای تحقیقاتی» مانند پیش‌ثبت‌نام و بررسی اولیه همتایان استفاده می‌کند. این مورد آخر مهم است، زیرا سؤالات پژوهشی پیشنهادی را قبل از اینکه برای شرکت کنندگان صادر شود، برای بررسی همتایان ارسال می کند. این باید به جلوگیری از تعصب و اطمینان از مفید بودن سؤالات کمک کند. این آژانس همچنین می‌گوید که همه نتایج منتشر خواهند شد و «نه فقط آن‌هایی که فرضیه فرد را تأیید می‌کنند یا از یک نظریه غالب حمایت می‌کنند». در مورد مطالعه واقعی، متا به Engadget گفت که هنوز شروع نشده است.

در مورد یک مطالعه کاملاً غیر علمی در مورد تأثیرات رسانه های اجتماعی، استفاده از آن حتی برای ده دقیقه، هر دوپامینی را در مغز من به باتلاق های غم و اندوه از داستان بی پایان تبدیل می کند. شما هم می توانید همینطور باشید. بر کسی پوشیده نیست که رسانه‌های اجتماعی اساساً کارخانه‌ای هستند که ناراحتی ذهنی ایجاد می‌کنند و این به ویژه برای کودکان و نوجوانان صادق است.

بنابراین، چرا این مشارکت را امروز از همه روزها اعلام کنید؟ این می تواند یک تصادف باشد، اما زمان بندی مطمئنا خنده دار است. متا قرار است این هفته در مقابل کمیته قضایی سنای ایالات متحده درباره شکست هایش در محافظت از کودکان آنلاین، همراه با دیگر بزرگان رسانه های اجتماعی مانند TikTok، Snap و X شهادت دهد. البته شایان ذکر است که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا و TikTok مدیرعامل Shou Zi Chew شرکت کنندگان مشتاق در این شهادت هستند. مدیر عامل اسنپ، ایوان اشپیگل، مدیر عامل دیسکورد، جیسون سیترون و مدیر عامل ایکس، لیندا یاکارینو، باید به طور رسمی احضار می شدند.

با این حال، متا در مورد این موارد سابقه بدی دارد. از این گذشته، 41 ایالت از این شرکت به دلیل آسیب رساندن به سلامت روان جوانترین کاربران خود شکایت کردند. این طرح ادعا می‌کند که متا می‌دانست که ویژگی‌های «اعتیادآور» آن برای بچه‌ها بد است و عمداً مردم را در مورد ایمنی پلتفرم‌هایش گمراه کرده است.

اسناد بدون مهر شکایت ادعا می کنند که متا در واقع “طمع و تعقیب” کودکان زیر 13 سال داشت و در مورد نحوه رسیدگی به حساب های زیر سن قانونی پس از کشف دروغ گفت و اغلب در هنگام جمع آوری داده ها این حساب ها را غیرفعال نمی کرد. این یک نقض وقیحانه قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان در سال 1998 است.

شکایت دیگری ادعا می‌کند که الگوریتم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام آزار جنسی کودکان را تسهیل می‌کنند، با این شکایت که اسناد داخلی متا می‌گوید روزانه بیش از 100000 کودک مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. الگوریتم “People You May Know” فیس بوک به عنوان مجرای اصلی برای اتصال کودکان به شکارچیان مشخص شد. این شکایت ادعا می‌کند که متا هیچ کاری برای جلوگیری از این موضوع انجام نداده است. از طرف متا، معتقد است که زمان‌بندی تصادفی است و اعلام زمان اجرای این شراکت تعیین شده است.

با در نظر گرفتن همه اینها، واقعاً نیازی به مطالعه نیست تا تشخیص دهید که “بهروزی” کاربران دقیقاً مهمترین چیز در ذهن مدیران عامل رسانه های اجتماعی نیست. با این حال، اگر این برنامه به این شرکت‌ها کمک کند در مسیر درست حرکت کنند، مطمئناً عالی است. COS می گوید این مطالعه دو سال طول خواهد کشید و هنوز در مراحل اولیه برنامه ریزی است. در ماه های آینده بیشتر خواهیم دانست. در ضمن، می‌توانید شاهد شهادت زاکربرگ و بقیه افراد در برابر کنگره در روز چهارشنبه در ساعت 10 صبح به وقت شرقی باشید.

اشتراک گذاری