امروز:6 اردیبهشت 1403

توسعه عملیات Drag & Drop

توسعه عملیات Drag & Drop 1
همان‌طور که می‌دانید در سیستم عامل ویندوز می‌توانید به وسیله نگه‌داشتن کلیک چپ ماوس و کشیدن و رها کردن فایل‌ها و پوشه‌ها بر روی یک پوشه، آن‌ها را به پوشه مورد نظر خود منتقل کنید (Drag & Drop). این روش تنها باعث منتقل شدن (Cut) فایل‌ها و پوشه‌ها به پوشه دیگر خواهد شد و امکان کپی کردن (Copy) در بعضی از موارد خاص وجود دارد. در این آموزش قصد داریم به معرفی ترفندی ساده اما بسیار کاربردی بپردازیم که به وسیله آن می‌توانید با کشیدن و رها کردن فایل‌ها و پوشه‌ها، آن‌ها را علاوه بر منتقل کردن، کپی کنید. حتی با این روش می‌توانید فایل شورتکات آن‌ها را نیز به جای اصل فایل به پوشه جدید منتقل کنید. این ترفند بر روی ویندوز 7 و 8 امکان‌پذیر است.
ابتدا یک‌بار بر روی فایل یا پوشه‌‌ای که قصد جابجایی آن را دارید کلیک کنید. سپس به وسیله نگه‌داشتن دکمه راست‌ کلیک، این فایل یا پوشه را بکشید و بر روی پوشه مورد نظر خود رها کنید.
خواهید دید که فایل مستقیماً منتقل نشده و منویی نمایش داده می‌شود:
drag
با انتخاب Copy here فایل یا پوشه به پوشه جدید کپی می‌شود و اصل فایل همچنان باقی می‌ماند.
در صورت انتخاب گزینه Move here فایل یا پوشه کاملاً به پوشه دیگر منتقل شده و دیگر اثری از اصل فایل در محل قبلی نخواهد بود.
همچنین با انتخاب Create shortcuts here یک فایل میان‌بر از فایل یا پوشه در پوشه مورد نظر ایجاد می‌شود و اصل فایل سر جای خود باقی می‌ماند.
با انتخاب Cancel نیز این عملیات انجام نخواهد شد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.