امروز:7 اردیبهشت 1403

قابلیت های google calendar

قابلیت های google calendar

گوگل چیست؟!!!یک غول بزرگ،یک سرویس دهنده ی وب ،یک موتور سرچ،سازنده ی اندروید و… .بله همه ی این ها زمینه ی کاری گوگل است.اما خیلی از افراد از امکانات و مزایای گوگل بی خبرند یکی از این سرویس ها گوگل کلندر است که به فارسی تقویم گوگل نامیده می شود.ما در مقاله سعی داریم شما را با کارایی این سرویس اشنا کنیم و در اینده برای هر کدام از این موارد اموزشی جدا قرار خواهیم داد. پس با اریامونز همراه باشید.

 

بودجه  و مخارج خود را مدیریت کنید

با استفاده از گوگل کلندر می توانید خرج ها، چک ها و قبض های خود را به صورت اتوماتیک مدیریت کنید. برای این کار ابتدا یک تقویم به نام “Budge” بسازید تا موارد مالی تان با بقیه چیز ها ادغام نشود. اگر در یک زمانبندی مقرر حقوق دریافت می کنید، می توانید چک هایتان را به عنوان رویداد های هر روزه (که همیشه در بالا باقی می ماند)، اول و پانزدهم ماه، یا هر دو هفته در تقویم وارد کنید. سپس فهرستی را از قبض ها و تاریخ آن ها بسازید و برای هر کدام یک زمان بازگشت معین کنید. هشدار ها می توانند برای همان روز یا زودتر مورد استفاده گیرند که از فراموشی آن جلوگیری به عمل آید. همچنین می توان از آن برای نوشتن خرج های ریز مثلا “۲۰ هزار تومان” برای ناهار و … استفاده کرد و نوع آن (کارت اعتباری، نقد و …) را نیز مشخص نمود.

 برای هوایی ناخوشایند آمادگی داشته باشید

به لطف IFTTT، می توانید سرویس های دیجیتال متعددی از جمله وضعیت آب و هوایی را برای راحتی به اکانت Google Calendar خود متصل نمائید که بعضی از سرویس های ویژه شما برای همراه داشتن چتر در هنگام برف و باران یادآوری می کنند! اگر که درست باشد…!
این مورد هنگامی مزیت بیشتری داراست که شما از جمله افرادی باشید که هنگام صبح پس از خواب و پیش از خروج از خانه، Google Calendar خود را چک کنید.

 به برترین پلن های غذایی دسترسی داشته باشید

اگر با شخصی خاص  زندگی می کنید یا به همراه خانواده به میل کردن غذا می پردازید، مطمئنا از داشتن سرویس های بهتر خوشحال خواهید شد. مثلا یک روز به خانه شما دعوت شده اند و شما دستور غذای خود را فراموش کرده اید… چرا از این غذای تایلندی استفاده نمی کنید؟ بخواهید، آنی در منزل شماست!

 Google Calendar در مدیریت پروژه ها همیار شماست!

شاید چیز هایی راجع به Trello و Asana شنیده باشید اما شما نیاز به چیزی جامع با کمی قابلیت دسترسی بیشتر دارید. یک رویداد  در Google Calendar می تواند به عنوان بخشی به هر کاربر اختصاص داده شود و توضیحی در زیر آن قرار گیرد. این فرصتی برای برای بهبود تجارت ها بوسیله یک ضرب العجل است.

 حتی می توانید در Google Calendar هرچیزی را که خوانده اید ثبت کنید!

تا الان حتما بسیار پیش آمده که مطلبی جذاب را خوانده باشید و حتی به عنوان خبره، آن را برای یک کلاس هم توضیح داده باشید و مطمئنا فراموشش هم کرده باشید! خوب لابد می پرسید چاره چیست؟ آن را در توئیتر، تامبلر و … بنویسم؟ پاسخ این است که نوشتن در آنجا صحیح است اما نکته این جاست که آیا اسکرول کردن آن کمی سخت نیست؟! پس گوگل کلندر بهترین گزینه برای دستیابی به اطلاعات هست…

 مدیریت برنامه ریزی کارکنان خود را به Google Calendar بسپرید!

فرض کنید، شما بلیت یک مسافرت با هواپیما را تهیه کرده اید حال چگونه به رئیستان خواهید گفت؟ “نگران نباشید، من برای مابقی هفته به بیرون از شهر خواهم رفت؟” این هم می شود اما اگر رئیستان به Google Calendar  شما متصل باشد، با یک کلیک می توانید آن ها را به آن دعوت کنید. یا مثلا بگوئید این سفری است که خواهم رفت، تا آن ها امکان برنامه ریزی را داشته باشند.

Google Calendar به شما کمک می کند هدایا را به موقع خریداری کنید!

برای خرید دو عامل وجود دارد: پول و زمان. اگر زمان داشته باشید و بگردید هدیه ای درخور بودجه تان پیدا می کنید. اما بهترین کار مخصوصا در هنگامی که زمان کافی ندارید این است که تولد افرادی که بابت اعیاد یا تولد می خواهید به آن ها هدیه بدهید را لیست و در Google Calendar وارد کنید. اکنون با تخمین زدن قیمت حدودی تمامی آن ها در طول هر ماه از هزینه هایی که نمی دانید چقدر می شود می کاهید و می توانید برنامه ریزی مالی داشته باشید.

با Google Calendar پست های فیسبوک را زمان بندی کنید

برای برنامه ریزی پست های رسانه های اجتماعی گزینه های متعددی وجود دارد؛ مانند Buffer و TweetDeck. اما گوگل نیز گزینه های خود را دارد، با استفاده از ترکیب آن با شبکه هایی اجتماعی مانند فیسبوک، می توانید رویداد ها را در فیس بوک نیز داشته باشید و رویداد پانزده دقیقه پیش از رخداد ایونت در آن نمایش داده خواهد شد.
ممکن است بعضی رویداد ها متعلق به یک ساعت خاص و دقیق نباشند، و حتی به یک هفته اختصاص داشته باشند. برای چنین رویداد هایی بهتر است یک ساعت مخصوص مثل ۱۲ شب را ست کرد که به زودی برای کل تیم قابل مشاهده باشد…

بنظر می رسد این ها از جمله نکاتی بوده اند که در Google Calendar کمتر دیده شده و حتی برخی حتی خود من تا قبل از دیدن این مطلب نمی دانستم که این سرویس گوگل از چنین امکاناتی برخوردار است شابد هم مشکل از خود گوگل باشد که نام عام تقویم را بر این سرویس قرار داده و یا اینکه ما انتظارات کمی از تقویم داریم به هر حال این ۸ نکته راهنمایی های جالبی بود که به راحتی می توانید از آن بهره مند شوید!

با ثبت ایمیل خود در خبرنامه علمولوژی مهمان همیشگی ما باشید!