امروز:9 اردیبهشت 1403

اجرای خودکار مرورگر ها در حالت امن یا private

اجرای خودکار مرورگر ها در حالت امن یا private 9

 

inprivate

حالت امن چیست؟با فعال کردن این قابلیت هنگام وب گردی هیچ فعالیتی از شما بر روی سیستم میزبان ذخیره نخواهد شد این موارد شامل کوکی ها،رمز عبور های وارد شده،تاریخچه ی وبگردی و دیگر فعالیت ها است.حالا شاید بنا به دلایلی شما بخواهید همیشه این قابلیت برای شما فعال باشد و هیچ وقت به صورت دستی آن را فعال نکنید.برای این کار شما می توانید با کوچکترین تغییراتی همیشه هنگام اجرا کردن مرورگر دلخواه خود به این قابلیت دست پیدا کنید.

 

اینترنت اکسپلورر 8 به بالا

این کار تقریبا برای هر چهار مرورگر یکی می باشد.برای مرورگر اینترنت اکسپلورر بر روی میانبر آن بر روی میز کار خود راست کلیک کرده از گزینه های نمایش داده شده Properties  را انتخاب کنید.حالا در این پنجره ای که باز می شود به تب shortcut  رفته.حالا در قسمت Target جایی که آدرس میانبر نوشته شده،در آخر آن کلمه ی private– را اضافه کنید و OK کنید.

1

گوگل کروم 5 به بالا

در این مرورگر تنها یک روش وجود دارد و آن هم اضافه کردن کلمه ی incognito–  در آخر قسمت Target(همانند اینترنت اکسپلورر)

2

موزیلا فایرفاکس 3.6 به بالا

این عمل برای فایرفاکس به سه روش انجام می شود.

روش اول:مرورگر را باز کنید،بر روی آیکون نارنجی رنگ فایرفاکس در بالای صفحه کلیک کنید.حالا بر روی Option  و سپس تب Privacy کلیک کنید.

3

حالا در این قسمت از بند History گزینه ی Use Custom Setting For History را انتخاب کرده و در زیر آن تیک گزینه ی Always Use Private Browsing Mode  را انتخاب کنید.

4

روش دوم هم به همین سادگی است.در Adress Bar مرورگر کلمه ی  about:config  را تایپ کرده و Enter  را بزنید.

5

حالا بر روی I’ll be careful, I Promise! کلیک کنید.

6-1

سپس از لیست نمایش داده شده در قسمت جستوجوی آن عبارت زیر را وارد کنید.پس از نمایش داده شدن عبارت مورد نظر بر روی آن دوبار کلیک کنید تا کلمه ی False جلوی آن به True تبدیل شود.

6

روش سوم همانند اینترنت اکسپلورر می باشد به این صورت که در قسمت Target بعد از آدرس میانبر کلمه ی  private–  را اضافه کنید.

اپرا 10.5 به بالا

برای این مرورگر هم همانند کروم و اکسپلورر تنها یک روش وجود دارد که کافی است تا کلمه یnewprivatetab – را در جعبه ی Target بنویسید.

7