امروز:8 اردیبهشت 1403

FAA تقریباً 171 هواپیمای بوئینگ 737 مکس 9 را پس از منفجر شدن پانل کابین در حین پرواز متوقف کرد.

اداره هوانوردی فدرال (FAA) به شرکت های هواپیمایی دستور داده است تا برخی از هواپیماهای بوئینگ 737 مکس 9 را برای بازرسی های ایمنی به طور موقت زمین گیر کنند، زیرا هواپیمای آلاسکا ایرلاینز در جریان پرواز روز جمعه با حدود 180 سرنشین، پنل کابین را از دست داد. طبق گزارش نیویورک تایمز، این هواپیما که تنها از نوامبر در خدمت بوده است، توانست به سلامت در فرودگاه بین المللی پورتلند در اورگان، جایی که از آنجا بلند شده بود، فرود بیاید. هیچ صدمات عمده‌ای وارد نشد، اگرچه بخش آلاسکا انجمن خدمه پرواز گفت که کارگران کاهش فشار “انفجاری” در کابین را توصیف کردند و گزارش کردند که یکی از مهمانداران جراحات جزئی داشته است.

مایک ویتاکر، مدیر FAA، گفت: “FAA به بازرسی فوری برخی از هواپیماهای بوئینگ 737 مکس 9 قبل از بازگشت به پرواز نیاز دارد.” همانطور که به تحقیقات NTSB در مورد پرواز 1282 خطوط هوایی آلاسکا کمک می کنیم، ایمنی به تصمیم گیری ما ادامه خواهد داد.

بلافاصله پس از این حادثه، بن مینیکوچی، مدیرعامل آلاسکا ایرلاینز، بیانیه ای منتشر کرد و گفت که این شرکت ناوگان 65 فروند هواپیمای بوئینگ 737-9 خود را برای مدت چند روز متوقف می کند، زیرا این شرکت بررسی های ایمنی را انجام می دهد. مینیکوچی می‌گوید: «هر هواپیما تنها پس از تکمیل بازرسی‌های کامل نگهداری و ایمنی به خدمت بازگردانده می‌شود.» دستور FAA زمین گیر شدن را به «تقریباً 171 هواپیما در سراسر جهان» که یا توسط خطوط هوایی ایالات متحده یا در قلمرو ایالات متحده اداره می شوند، گسترش می دهد.

مینیکوچی همچنین گفت که هیئت ملی ایمنی حمل و نقل در حال بررسی اتفاقات مربوط به پرواز 1282 است و ما به طور کامل از تحقیقات آنها حمایت خواهیم کرد. این هواپیما در حال حرکت به سمت انتاریو، کالیفرنیا بود. رویترز به نقل از FlightRadar24 گزارش داد که این انفجار در حدود 16000 فوتی رخ داده است. در پست‌های رسانه‌های اجتماعی که با رویترز و NYT به اشتراک گذاشته می‌شود، مسافران را می‌توان دید که درست در کنار حفره‌های باز و آسمان کاملاً در معرض دید نشسته‌اند.

737 مکس بوئینگ قبلاً تقریباً دو سال پس از تصادفات مرگبار در سال‌های 2018 و 2019 متوقف شده بود. همه 189 سرنشین هواپیما در سانحه 2018 در اندونزی کشته شدند و 157 نفر دیگر در سانحه 2019 در اتیوپی جان باختند. در سال 2021، بوئینگ با پرداخت 2.5 میلیارد دلار با وزارت دادگستری موافقت کرد تا از اتهامات جنایی در مورد سقوط هواپیما جلوگیری کند.

اشتراک گذاری