امروز:8 اردیبهشت 1403

طرز نصب نبشی دیوار

طرز نصب نبشی دیوار : نبشی‌ ها مانند نبشی منظومه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاطع فولادی هم در صنعت ساختمان‌ سازی و هم در بسیاری از صنایع مورد توجه هستند. این پروفیل فولادی دارای دو ضلع عمود بر هم است که برخی از آن‌ها دارای بال مساوی و برخی دیگر دارای بال نامساوی هستند. نبشی‌ها را می‌توان برای کاربردهای مختلفی در سازه استفاده کرد که یکی از این‌ها, کاربرد نبشی در دیوار است که باعث می‌شود دیوار مورد نظر ایستایی و دوام قابل‌ توجهی داشته باشد. نبشی‌ ها دیوار به شکل تکی یا دوبل در ساختمان به کار می‌روند. معمولا از نبشی‌های مختلفی برای این منظور استفاده می‌شود که هر کدام ویژگی‌ های خاص خود را دارند. در این متن قرار است به این سوال پاسخ دهیم که طرز نصب نبشی دیوار آهن آپ به چه صورت است؟ با ما همراه باشید.

نبشی دیوار چیست؟

استفاده از نبشی‌ های آهن آپ  برای ایمنی سازه و محافظت در برابر تغییرات جوی، لازم است. به دلیل آسیب پذیر بودن دیوار باید از نبشی‌ها به عنوان راهکاری برای پایداری و دوام دیوارها استفاده کرد. به طور کلی از دیوارها برای جداسازی فضا استفاده می‌شود. دیوارها در انتقال بار در اجزای مختلف سازه نقش دارند و به‌ نوعی می‌توانند تامین‌ کننده ایمنی سازه مورد نظر باشند. چه از دیوارهای داخلی استفاده کنید, چه خارجی, چه حائل و… همگی غیربابر هستند و هرکدام در سازه وظیفه‌ای را بر عهده دارند.

اتصال تمامی دیوارهای سازه باید به صورتی باشد که در برابر جابه‌جایی طبقات، عوامل جوی مانند: باد, زلزله و… بهترین عملکرد را داشته باشند و از ایجاد ترک در دیوار جلوگیری کنند. نبشی دیوار در اصل محصولی است که برای نبشی کشی ساختمان استفاده می‌شود. این محصول انواع مختلفی دارد. مثلا: نبشی‌ های چوبی آهن پخش, بهترین گزینه برای کناره‌های دیوار هستند. یا حتی از نبشی‌های آهنی به صورت فابریک یا پرسی برای استحکام و دوام بیشتر دیوار استفاده می‌شود. همان‌طور که در مقدمه هم گفته شد, این محصول به صورت تکی یا دوبل کاربرد دارد. با توجه به نوع نبشی که انتخاب می‌کنید، نحوه نصب و فرآیند اجرای نبشی هم متفاوت خواهد بود. مثلا: در دیوار سازه‌های بتنی, این فرآیند متفاوت از دیوار سازه‌های فلزی است.

انواع نبشی دیوار

برای اتصال دیوار به سازه, نبشی‌ها بهترین مقاطع فولادی هستند. دیوارها بر اساس تحمل فشار در 4 دسته جای دارند:

  • دیوارهای داخلی حامل
  • دیوارهای خارجی حامل
  • دیوارهای داخلی غیرحامل
  • دیوارهای خارجی غیرحامل

اتصال دیوارها از هر نوعی که باشند به سازه باید به بهترین صورت باشد تا بتواند پایدار بماند و بالاترین عملکرد را داشته باشد. از نبشی‌های مختلفی در دیوار سازه استفاده می‌شود به جهت اینکه دوام و استحکام بالایی داشته باشد. از مهم‌ترین نبشی‌های مورد استفاده در دیوار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نبشی آهنی
  2. نبشی چوبی
  3. نبشی پلاستیکی
  4. نبشی پی وی سی
  5. نبشی استیل
  6.  نبشی گالوانیزه
  7. نبشی ام دی اف
  8. نبشی اسپیرال

هرکدام از این نوع نبشی‌های دیوار، برای اتصال‌های مختلفی قابل استفاده هستند. در میان تمامی این محصولات, نبشی آهنی در دو دسته نبشی پرسی و نبشی فابریک است. نبشی پرسی آهنی با قالب تهیه می‌شود و نبشی فابریک آهنی بر اثر فرآیند نورد گرم تولید خواهد شد. نبشی اسپیرال مهم‌ترین انواع نبشی دیوار آهن آپ است که از نوع بال مساوی سبک است. از این محصول می‌توان برای نبشی کشی و اتصال دیوارها به سازه استفاده کرد که ایمنی بالایی هم دارند.
نبشی‌های چوبی بهترین عملکرد را در کناره‌های دیوار دارند. در اصل این محصولات برای محافظت از سیم و کابل‌های ساختمانی و ایجاد ظاهری زیبا در سازه استفاده می‌شوند. از مزیت‌های نبشی چوبی این است که به راحتی می‌توان این محصولات را تعویض کرد و نیاز به مراحل و پیچیده و سخت یا حتی افراد حرفه‌ای در این زمینه نیست.

طرز نصب نبشی دیوار چگونه است؟

نصب نبشی دیوار باید به بهترین و کامل‌ترین شکل ممکن باشد تا بتواند ایمنی دیوارها در سازه را بالا ببرد. این نحوه نصب در دیوارهای پانلی، دیوارهای بلوکی, دیوارهای سازه بتنی و حتی دیوارهای سازه فلزی متفاوت است. معمولا برای هرکدام یک دستورالعمل و قانون خاصی وجود دارد که باعث می‌شود سازه مورد نظر ایمنی بالایی داشته باشد. نحوه نصب نبشی دیوار شامل چندین مرحله است که باید با دقت انجام شود. برای انجام این فرآیند باید تمامی مراحل زیر را دنبال کنید:

قبل از هرچیزی هر نوع نبشی دیوار را که نیاز دارید، انتخاب کنید. (نبشی‌ها در طول 6 و 12 متری هستند که هرکدام را که نیاز داشته باشید، می‌توانید تهیه کنید. این انتخاب بر اساس نوع سازه مشخص می‌شود.)در نظر داشته باشید که حتما سطح دیوار مورد نظر باید تمیز و عاری از هرگونه ناهمواری باشد.

نبشی‌ها به کمک چسب باید به دیوار چسبانده شوند.دقت داشته باشید که در سازه بتنی, قبل از بتن ریزی باید نبشی دیوار انجام شود. طی این فرآیند، میلگردها باید به نبشی‌های دیوار جوش داده شوند.در سازه‌های فولادی باید این اتصال به وسیله جوشکاری یا تسمه انجام شود.بعد از اینکه نبشی به دیوار چسبانده شد, باید با استفاده از دستگاه میخکوب, این محصولات را محکم کنید.حتما در فواصل کوتاه از دستگاه میخکوب استفاده کنید.بعد از طی این فرآیند باید بین اندازه نبشی و دیوار حتما هماهنگی وجود داشته باشند؛ در غیر این صورت باعث ترک خوردگی دیوار خواهد شد. پس حتما این مورد را بعد از انجام کار با دقت بررسی کنید.

بعد از نصب نبشی دیوار باید ادامه دیوارچینی و بتن‌ریزی انجام شود.تمامی این فرآیندها باید با حضور ناظر و مجری سازه انجام شود.اگر بخواهید نبشی پی وی سی نصب کنید، باید دقت داشته باشید که این محصولات دارای طول 3 متر بر هر شاخه خود هستند. برای هر گوشه از دیوار باید از یک نبشی پی وسی استفاده کرد. ضخامت این محصول حدود 8 میلی‌متر است و عرض 4 سانتی‌متری دارند. به طور کلی هرکدام از انواع نبشی دیوار باید طبق قوانین خاصی نصب شوند تا بتوانند ایمنی بالای سازه را تضمین کنند. مثلا: اگر بخواهید از این محصول در دیوارهای پانلی استفاده کنید باید دیوار با کمک نبشی در تراز سقف و کف مهار شود. در این حالت، اتصال به صورت کشویی است و نیازی به اجرای وادار نیست  

طرز نصب نبشی دیوار منظومه

کارخانه‌های مختلفی در ایران در زمینه تولید نبشی فعالیت دارند. نبشی منظومه یکی از محصولات مجتمع صبا فولاد منظومه است که در سال 1380 در شهرک صنعتی مبارکه افتتاح شد. نبشی منظومه به دلیل تجهیزات و تاسیسات مدرن, آزمایشگاه‌های به روز و… از بهترین نبشی‌های بازار است و کیفیت قابل توجهی دارد.

روش نصب نبشی منظومه هم با توجه به نوع دیوار بتنی, دیوار فولادی و سایر دیوارها متفاوت است. به طور کلی بیشترین کاربرد نبشی دیوار برای دیوارهای خارجی و مشرف بر خیابان است. برای اجرا و نصب نبشی منظومه در دیوارهای بتنی باید کار به صورتی باشد که از هرگونه ترک در دیوار و تغییر شکل جلوگیری شود. در دیوارهای بتنی باید اعضای فشاری به طور یکپارچه با دیوارها ساخته شوند.
این در حالی است که برای نصب این محصول در دیوار فولادی نحوه نصب این نوع نبشی متفاوت است و باید طبق اصول خاصی اجرا شود. به طور کلی این مقطع فولادی را در سازه فولادی می‌توان به وسیله جوشکاری یا تسمه به دیوارهایی مجاور یا بالایی نصب کرد. در اصل برای ایستایی کامل دیوار باید از این پروفیل فولادی استفاده کرد تا دیوار مورد نظر دوام و استحکام بالایی داشته باشد. بعد از نصب نبشی دیوار باید ادامه دیوارچینی انجام شود. بعد با مرجله نازک کاری، این فرآیند به اتمام می‌رسد.

قیمت نبشی منظومه در آهن آپ

به طور کلی پارامتر قیمت برای تمامی افراد و خریداران مقاطع فولادی همیشه اهمیت داشته و دارد. هر محصول فولادی را که بخواهید خریداری کنید، با استعلام قیمت می‌توانید در طلایی‌ترین و بهترین زمان بخرید و دچار ضرر نشودی. قیمت نبشی منظومه در بازار برای آن دسته از افرادی که به دنبال خرید این محصول هستند, اهمیت زیادی دارد. این محصول کیفیت بالایی دارد و می‌توان از آن برای نبشی کشی دیوارها استفاده کرد. قیمت نبشی منظومه با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود. نرخ ارز و دلار, صادارات این محصول, کیفیت مواد اولیه برای تولید نبشی منظومه و بسیاری از پارامترهای دیگر در تعیین این قیمت گذاری دخیل هستند. اگر به فکر خرید این محصول هستید حداقل باید از چند روز قبل قیمت نبشی منظومه را استعلام کنید.
بررسی روند قیمت این محصول می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید نبشی منظومه را با بهترین قیمت خریداری کنید. برای استعلام قیمت این محصول به سایت آهن آپ مراجعه کنید. قیمت روز نبشی منظومه در این سایت همیشه در حال به روزرسانی است.

جمع بندی

نبشی کشی دیوار اهمیت بسیار بالایی در ساخت یک سازه دارد. برای حفظ استحکام دیوار در مناطقی که احتمال زلزله زیادی است یا تغییرات جوی زیادی رخ می‌دهد, اهمیت این نبشی کشی دیوار دو چندان می‌شود. با توجه به سازه بتنی, فولادی یا … برای این منظور می‌توان از نبشی‌های مختلفی استفاده کرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. نبشی منظومه آهن آپ مانند نبشی منظومه مرکز آهن یکی از بهترین نبشی‌ها برای دیوارکشی است که کیفیت بسیار بالایی دارد. برای این محصول می‌توانید به سایت آهن آپ به آدرس اینترنتی https://ahanup.com  مراجعه و در نهایت برای سفارش نبشی منظومه با کارشناسان ما  با شماره 03138030000 در تماس باشید

اشتراک گذاری