امروز:9 اردیبهشت 1403

مدیر عامل X مقاله ای را که منجر به خروج یک تبلیغ کننده بزرگ شد، گمراه کننده و دستکاری شده می خواند

لیندا یاکارینو، مدیر عامل ایکس، گزارش یک گروه ناظر را که منجر به خروج یک تبلیغ‌کننده در مقیاس بزرگ شد، در یادداشتی که یکشنبه شب برای کارکنان X ارسال کرد، «گمراه‌کننده و دستکاری‌شده» خواند.

یاکارینو در یادداشتی که اولین بار توسط هالیوود ریپورتر منتشر شد و Engadget نسخه‌ای از آن را دیده است، نوشت: «در حالی که ممکن است برخی از تبلیغ‌کنندگان به‌دلیل یک مقاله گمراه‌کننده، سرمایه‌گذاری‌های خود را موقتاً متوقف کرده باشند، داده‌ها داستان واقعی را بیان می‌کنند. زیرا برای همه ما که در X کار می‌کنیم، در مورد تلاش‌هایمان برای مبارزه با یهود ستیزی و تبعیض بسیار واضح بوده‌ایم، زیرا جایی برای آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.» یادداشت یاکارینو با عنوان «کار ما معنادار است» بود.

او همچنین وضعیت را به عنوان یک موضوع آزادی بیان توصیف کرد و نوشت که “هیچ منتقدی هرگز ما را از ماموریت خود برای محافظت از آزادی بیان منصرف نخواهد کرد.” با انجام این کار، او خود را با ادعاهای مکرر ایلان ماسک، مالک X، همسو کرد که آزادی بیان در این پلتفرم بسیار مهم است. ماسک از زمانی که این سرویس را در سال گذشته خریداری کرد، بارها نگرانی‌ها درباره افزایش سخنان نفرت‌انگیز در X را رد کرده است.

تبلیغ‌کنندگان بزرگی از جمله آی‌بی‌ام، اپل، دیزنی، لاینزگیت، وارنر برادرز دیسکاوری، پارامونت گلوبال و ان‌بی‌سی یونیورسال که قبلاً بخش تبلیغاتی آن‌ها را یاکارینو رهبری می‌کرد، هفته گذشته پس از گزارشی از گروه ناظر Media Matters برای آمریکا، تبلیغات خود را از X حذف کردند. از این مارک ها در کنار محتوای طرفدار نازی ها در وب سایت اجرا می شود. این اقدام همچنین چند روز پس از آن صورت گرفت که ماسک علناً یک نظریه توطئه یهودی ستیزانه را به عنوان پاسخی به یک کاربر راست افراطی X تأیید کرد. اظهارات ماسک با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد، از جمله بیانیه کاخ سفید که پست او را «ترویج نفرت‌انگیز یهودی‌ستیزانه و نژادپرستانه» خواند که «بر خلاف ارزش‌های اصلی ما آمریکایی‌ها است».

روز جمعه، ماسک گفت که این شرکت یک شکایت هسته ای علیه رسانه ها و همه کسانی که در این حمله متقلبانه به شرکت ما تبانی کردند، تشکیل خواهد داد.

فوربس گزارش داد، یاکارینو قبلاً برای استعفا از سمت مدیر عامل X از تبلیغ‌کنندگانی که تصمیم او را برای به خطر انداختن شهرتش برای محافظت از ماسک زیر سوال می‌برند، تحت فشار بود. یاکارینو در پستی در روز دوشنبه در X، انتقاد خود را از موضوعات رسانه ای دو چندان کرد. او نوشت: «وقتی شما اینقدر پیامد باشید، بدخواهان و حواس‌پرتی ساختگی وجود خواهند داشت، اما ما در مأموریت خود تزلزل‌ناپذیریم. “از اینکه کنار ما ایستادید متشکرم!”

یکی از سخنگویان X در پاسخ به درخواست Engadget برای اظهار نظر، پیوندی به پست X Yaccarino ارسال کرد.

اشتراک گذاری