امروز:8 اردیبهشت 1403

طرح ارسال پیامک ماهواره ای کوالکام به دلیل عدم علاقه سازندگان تلفن به پایان رسیده است

در ماه ژانویه، کوالکام Snapdragon Satellite را معرفی کرد، پروژه‌ای که هدف آن این بود که به کاربران اندرویدی امکان ارسال متن از طریق ماهواره را در زمانی که سرویس تلفن همراه ندارند، بدهد. این می‌توانست پاسخ این شرکت به ویژگی SOS اضطراری اپل باشد که در سری آیفون 14 عرضه شد. با این حال، ابتکار عمل آنطور که کوالکام امیدوار بود به نتیجه نرسیده است.

کوالکام به همکاری خود در Snapdragon Satellite با سازنده تلفن های ماهواره ای Iridium پایان می دهد. ایریدیوم در بیانیه‌ای گفت، اگرچه این جفت «با موفقیت این فناوری را توسعه داده و به نمایش گذاشتند»، سازندگان گوشی‌های هوشمند «این فناوری را در دستگاه‌های خود گنجانده‌اند.

کوالکام به سی‌ان‌بی‌سی گفت که سازندگان گوشی‌های هوشمند ترجیح داده‌اند راه‌حل‌های مبتنی بر استاندارد را برای اتصال ماهواره‌ای نشان دهند. به عبارت دیگر، آنها به دنبال رویکردی بازتر هستند که لزوماً کوالکام را به عنوان یک واسطه قرار ندهد. همانطور که The Verge اشاره می کند، هزینه ارسال پیامک ماهواره ای ممکن است برخی از تولیدکنندگان را منصرف کرده باشد. اپل در حال حاضر در حال پرداخت صورتحساب SOS اضطراری است.

اکنون که قراردادهایش با کوالکام به پایان می رسد، ایریدیوم می گوید که می تواند مستقیماً با سازندگان گوشی های هوشمند، توسعه دهندگان سیستم عامل موبایل و سایر سازندگان تراشه کار کند. در همین حال، اپل ویژگی SOS اضطراری خود را با افزودن یکپارچه‌سازی تشخیص تصادف در آیفون 15 گسترش داده است.

در جاهای دیگر، Starlink قرار است سرویس پیامک ماهواره ای خود را در سال آینده راه اندازی کند. این شرکت قصد دارد در نهایت عملکردهای صوتی و داده‌ای با ماهواره را مستقیماً به تلفن‌ها ارائه دهد، به این معنی که کاربران لزوماً نیازی به داشتن یک پایانه Starlink در نزدیکی خود ندارند.

اشتراک گذاری