امروز:8 اردیبهشت 1403

گزارش شده است که آمازون “تبلیغات ناخواسته” را در صفحات محصولات اپل مسدود می کند

به گفته اینسایدر، آمازون به صفحات محصولات اپل برخورد ویژه ای می کند و آنها را نسبتاً از تبلیغات نامرتبط دور نگه می دارد، که نشان دهنده یک توافق بین شرکت ها است. هنگامی که کمیسیون تجارت فدرال در ماه سپتامبر یک شکایت ضد انحصاری علیه خرده فروش تجارت الکترونیکی تنظیم کرد، آمازون را متهم به “افزایش عمدی تبلیغات ناخواسته که کیفیت جستجو را بدتر می کند.” با این حال، Insider دریافت که صفحات مربوط به محصولات اپل، مانند “iPhone” و “iPad”، صفحه‌بندی تمیز و بدون تبلیغات یا توصیه را نشان می‌دهند. در همین حال، محصولات برندهای رقیب، از جمله سامسونگ گلکسی و مایکروسافت سرفیس، چندین بنر تبلیغاتی و چندین توصیه حمایت شده از برندهای دیگر را نشان می‌دهند.

ما خودمان آن را امتحان کردیم و متوجه شدیم که صفحات محصول اپل تمیزتر به نظر می رسند. مایکروسافت سرفیس پرو، با این حال، چرخ فلکی از لیست های حمایت شده “4 ستاره و بالاتر” را به همراه محصولات مرتبط با آیتم خاص و تبلیغات بنری متعدد نشان داد. اینسایدر می گوید اپل در سال 2018 بر اساس ایمیلی که کمیته قضایی مجلس نمایندگان به اشتراک گذاشته بود، از آمازون خواسته بود تا صفحات محصولات خود را عاری از درهم ریختگی تبلیغات نگه دارد. جف ویلکه که در آن زمان مدیرعامل خرده‌فروشی آمازون بود، نوشت: «ما درک می‌کنیم که اپل نمی‌خواهد فروش را به برندهای رقیب در صفحات جستجو یا جزئیات سوق دهد.

اپل به این نشریه اعتراف کرده است که نوعی توافق با آمازون دارد که از خرید تبلیغات برای «پرسش‌های خاص برند مرتبط با اپل» در بازار آمازون جلوگیری می‌کند. آن‌ها هنوز هم می‌توانند برای عبارات کلیدی با نام اپل، مثلاً «قاب صفحه‌کلید iPad»، تبلیغات بخرند، اما برای خود «iPad» نه. نماینده اپل در بیانیه‌ای گفت: «هدف اپل از توافق‌نامه‌ها ایجاد بهترین تجربه ممکن برای مشتری بود و دیگران نیز آزادند که همین کار را انجام دهند. آنها افزودند که این قرارداد همچنین برای رسیدگی به مشکلات شرکت در مورد محصولات تقلبی در این پلتفرم بوده است، زیرا قبل از آن “صدها هزار اخطار حذف” برای آمازون ارسال می‌کرد.

در حالی که مشخص نیست که آیا پول بین دو شرکت رد و بدل شده است یا خیر، ایمیل به اشتراک گذاشته شده توسط مجلس درباره یک معامله مالی بالقوه صحبت می کند. ظاهرا آمازون در ابتدا درخواست اپل را رد کرد، اما ویلکه در ایمیل نوشت: «ما نمی‌توانیم الگوریتم جستجوی ارگانیک خود را تغییر دهیم تا تنها محصولات اپل را در نتایج جستجو زمانی که تیم اپل جستجو می‌شود برگردانیم… اپل باید این مکان‌ها را خریداری کند یا آمازون را برای درآمد از دست رفته تبلیغات جبران کنید.”

اشتراک گذاری