امروز:13 اردیبهشت 1403

FTC می گوید ایلان ماسک «ممکن است حریم خصوصی و امنیت داده ها را در توییتر به خطر انداخته باشد».

پرونده های دادگاه جزئیات جدیدی را در مورد تحقیقات FTC در مورد ایلان ماسک به دلیل رسیدگی به مسائل حریم خصوصی و امنیتی در X نشان داده است. در اسناد دادگاه عمومی جدید، وزارت دادگستری می گوید که ماسک یک “محیط آشفته” را در توییتر ایجاد کرده است که اکنون با نام X شناخته می شود. که باعث شد مقامات شرکت نتوانند به تعهدات خود در قبال FTC عمل کنند.

تحقیقات FTC از توافق سال 2022 بین FTC و توییتر بر سر استفاده این شرکت از هدف قرار دادن تبلیغات فریبنده تحت رهبری جک دورسی ناشی می شود. قبل از تصاحب ماسک، این شرکت 150 میلیون دلار جریمه پرداخت و توافق نامه ای را برای اجرای اقدامات خاص حریم خصوصی و امنیتی امضا کرد. این اقدامات اضافی حفاظت از داده ها بود که ظاهراً زمانی که ماسک کنترل را در دست گرفت، از بین رفت و باعث بررسی های جدید از سوی تنظیم کننده شد.

در ماه مارس، FTC شروع به تحقیق در مورد عرضه شتابزده توییتر بلو کرد، که طبق گزارش ها بدون بررسی حریم خصوصی و امنیتی مورد نیاز طبق دستور FTC و همچنین مدیریت ماسک با به اصطلاح «فایل های توییتر» راه اندازی شد.

در آخرین اسناد دادگاه، وزارت دادگستری اطلاعات جدیدی ارائه شده توسط تعدادی از مدیران ارشد سابق توییتر را شرح می دهد. به گفته وزارت دادگستری، مدیر ارشد سابق حریم خصوصی توییتر، دیمین کایران، گفت که توییتر بلو به سرعت راه اندازی کرد “بررسی امنیت و حفظ حریم خصوصی مطابق با روند شرکت برای توسعه نرم افزار انجام نشده است.”

همچنین نگرانی‌های کارمندان در مورد تلاش‌های ماسک برای اعطای دسترسی نامحدود به یک روزنامه‌نگار خارجی به سیستم‌های داخلی شرکت را توضیح می‌دهد. (پرونده یادداشت می کند که “کارمندان قدیمی امنیت اطلاعات مداخله کردند” و در نهایت به گزارشگر از طریق یک واسطه به فایل ها و سیستم ها دسترسی داده شد.)

دولت همچنین نسبت به تنظیم مجدد سرورهای شرکت بین مراکز داده توسط ماسک ابراز نگرانی می کند. به گفته کارمندان سابق توییتر، سیاست این شرکت مستلزم این بود که سرورها قبل از جابجایی پاک شوند، اما این اتفاق نیفتاد. دولت همچنین خاطرنشان می‌کند که اخراج سریع ماسک منجر به کاهش شدید کارکنان توییتر شد که می‌توانست به این شرکت کمک کند تا با FTC مطابقت داشته باشد.

X به درخواست نظر پاسخ نداد. ماسک قبلاً این تحقیقات را به عنوان “سلاح یک سازمان دولتی برای اهداف سیاسی” توصیف کرده بود.

در نهایت، مالک X ممکن است مجبور شود مستقیماً در مورد این مسائل به FTC پاسخ دهد. رگولاتور استدلال می کند که ماسک باید برکنار شود، اگرچه وکلای X تلاش کرده اند از این رسوب جلوگیری کنند. دولت نوشت: «شواهدی که FTC در طول تحقیقات خود کشف کرد نشان می‌دهد که ماسک عمیقاً در «تحول بنیادین» X Corp مشارکت داشته است. ماسک کنترل دقیقی بر شرکت X اعمال می‌کرد و در مواقعی کارمندان را به گونه‌ای هدایت می‌کرد که ممکن است حریم خصوصی و امنیت داده‌ها را به خطر بیندازد.

اشتراک گذاری