امروز:14 اردیبهشت 1403

یونیتی با هر بار نصب بازی توسعه دهندگان هزینه دریافت می کند

یونیتی امروز یک ساختار هزینه جدید را اعلام کرد و توسعه دهندگان هم چندان راضی نیستند. این شرکت در یک پست وبلاگی با اعلام این تغییر نوشت: “ما در حال معرفی یک Unity Runtime Fee هستیم که بر اساس هر بار دانلود یک بازی واجد شرایط توسط یک کاربر نهایی است.” “ما این را انتخاب کردیم زیرا هر بار که یک بازی دانلود می شود، Unity Runtime نیز نصب می شود.” هزینه های جدید برای هر نصب قرار است از اول ژانویه 2024 شروع شود.

این شرکت می گوید که توسعه دهندگان پس از عبور از حداقل آستانه درآمد ۱۲ ماه گذشته و حداقل تعداد نصب در طول عمر، هزینه نصب را دریافت خواهند کرد. هزینه های دقیق بسته به برنامه ای که استفاده می کنند متفاوت خواهد بود. مشترکین Unity Personal و Unity Plus پس از رسیدن به درآمد 200,000 دلاری از 12 ماه گذشته و 200,000 نصب مادام العمر، 0.20 دلار برای هر نصب پرداخت خواهند کرد. در همین حال، پس از رسیدن به یک میلیون دلار درآمد در 12 ماه گذشته و یک میلیون نصب مادام العمر، هزینه اعضای یونیتی پرو از 0.15 دلار برای هر نصب شروع می شود، در حالی که هزینه های Unity Enterprise از 0.125 دلار در هر نصب شروع می شود.

اعضایی که از طرح‌های Unity Pro و Enterprise استفاده می‌کنند، ساختار هزینه‌ای دارند که پس از رسیدن به آستانه 100000، 500000 و یک میلیون نصب، نرخ‌های آنها را کاهش می‌دهد. این شرکت ادعا می کند که ایجاد هر دو امتیاز توسط توسعه دهندگان قبل از اینکه آنها را ملزم به پرداخت هزینه کنند، تضمین می کند که فقط کسانی که به “موفقیت قابل توجهی” می رسند، هزینه دریافت می کنند.

جامعه توسعه دهندگان بازی به همان اندازه که انتظار داشتید به این اعلامیه واکنش مثبت نشان دادند. هنری هافمن، طراح Newfangled Games در X (توئیتر سابق) با کنایه گفت: “اگر بازی Unity ما را خریداری می کنید، لطفاً آن را نصب نکنید.” رایان تی. براون، کارمند صنعت بازی، در ایکس پست کرد: «این یک تصمیم بسیار فاجعه‌بار است که واقعاً یا (احتمالاً) به حالت دور می‌چرخد، یا موتور در تمام مقیاس‌های صنعت مستقل به‌طور کامل انجام می‌شود.

استفان توتیلو، گزارشگر بازی Axios در X نوشت که Unity چندین نکته را روشن کرده است که اگر چیزی باشد، باعث می‌شود این تغییر برای توسعه‌دهندگان دردسر بیشتری به نظر برسد. او نوشت که اگر یک بازیکن یک بازی را حذف و دوباره نصب کند، دو بار نصب و دو بار شارژ حساب می شود. Ditto برای بازیکنانی که یک بازی را روی دو دستگاه نصب می کنند. با این حال، بازی‌ها و بسته‌های خیریه ظاهراً معاف هستند.

توماس سالا، توسعه‌دهنده Falconeer در مورد اینکه چگونه تغییرات قیمت‌گذاری او را بین یک سنگ و یک مکان سخت قرار می‌دهد، پست کرد. سالا نوشت: «من قبلاً به موتور [یونیتی] برای بازی جدیدم متعهد بودم. “سالها و سالها کار را در خط لوله من قرار دهید. من این کار را تحت یک مجوز ساده برای هر صندلی انجام دادم و خوشحالم که می پردازم. در حال حاضر در حالی که من به انتشار نزدیک هستم، آنها چیز جدیدی را روی من می آورند. نه افزایش قیمت [بلکه] یک تغییر اساسی در نحوه انجام تجارت با هم. من هیچ گزینه ای ندارم، نمی توانم به عقب برگردم، فقط می توانم خم شوم و [پرداخت کنم]. این [یک] شکل باج گیری است. قابل اعتماد نیست دو سال بعد، یک دهه، چگونه آن را تغییر خواهند داد؟ این ناخوشایند است و باعث می‌شود که بخواهم با کسب و کارم به جای دیگری بروم.»

در نهایت، این شرکت اعلام کرد که اشتراک‌های Unity Plus را از امروز قطع می‌کند تا «تعداد طرح‌هایی را که ارائه می‌دهیم ساده‌سازی کند». می‌گوید اعضای موجود در آن سطح، «پیشنهاد ارتقاء به یونیتی پرو، به مدت یک سال، با قیمت فعلی یونیتی پلاس» را از طریق ایمیل در اواسط اکتبر دریافت خواهند کرد.

اشتراک گذاری