امروز:13 اردیبهشت 1403

بررسی تبدیل پایان نامه به کتاب

تبدیل پایان نامه به کتاب یکی از بهترین روش ها برای کسب امتیازات مختلف و مفید می باشد و استفاده از این روش دارای مزیت های زیادی است. در صورتی که تمایل دارید با روش های استخراج کتاب از پایان نامه آشنا شوید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید. 

اهمیت تبدیل پایان نامه به کتاب 

کتاب جزو گنجینه های ارزشمند در بین کلیه اقشار جامعه به شمار می رود. با توجه به اینکه برای انجام پایان نامه دانشجویان زحمات بسیار زیادی را می کشند به همین دلیل اغلب پایان نامه ها دارای مطالب ارزشمندی هستند. اگر تمایل دارید پایان نامه با کیفیتی که گردآوری کرده اید را به کتاب تبدیل کنید می توانید با ایجاد مقدار کمی تغییر در محتوای پایان نامه این کار را انجام دهید. در صورتیکه محتوای کتاب ارزشمند و با کیفیت باشد بدون تردید می توانید چند نسخه از کتاب را چاپ کنید و کتاب را به مرحله فروش برسانید.  

با تبدیل پایان نامه به کتاب زحمات شما هدر نمی رود. علاوه بر این کتابی که چاپ کرده اید نیز سالیان طولانی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. 

بررسی تبدیل پایان نامه به کتاب 

مزایای چاپ کتاب از پایان نامه چیست؟ 

از مهم ترین مزایای چاپ کتاب از پایان نامه می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. اخذ 2 نمره باقی مانده از انجام پایان نامه
  2. اخذ 4 امتیاز مربوط به پژوهشات مورد نیاز برای انجام مصاحبه آزمون دکترا
  3. اخذ امتیازات مورد نیاز برای ارتقاء شغلی و استخدامی
  4. ثبت نام و نام خانوادگی نویسنده در کتابخانه ملی 
  5. سهولت ورود به انجمن نخبه ها 
  6. کمک به افزایش سطح علمی کشور 
  7. صرف هزینه مقرون به صرفه برای تبدیل پایان نامه به کتاب
  8. تبدیل پایان نامه به اثری جاودان 
  9. صرف مدت زمان کوتاه برای استخراج کتاب از پایان نامه

مراحل تبدیل کردن پایان نامه به کتاب 

اگر شما قصد استخراج کتاب از پایان نامه دارید باید فرمت آن را به گونه ای انتخاب کنید که برای افراد در رده سنی مختلف و سطح تحصیلات مختلف قابل مطالعه باشد. 

نحوه استخراج کتاب از پایان نامه

برای تبدیل پایان نامه به کتاب طبق مراحل زیر پیش بروید: 

1.   انتخاب عنوانی ساده و کوتاه: 

یکی از مهم ترین مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب انتخاب عنوان ساده و مناسب است. عناوین پایان نامه ها طولانی هستند و جزئیات زیادی دارند به همین بهتر است در عنوان پایان نامه تغییراتی را ایجاد کنید تا برای مخاطب جذابیت داشته باشد. عنوان پایان نامه را جذاب و کوتاه انتخاب کنید تا خوانایی بیشتری داشته باشد. یک عنوان کوتاه می تواند محتوای داخلی کتاب را به خوبی معرفی کند. علاوه بر این عناوین کوتاه قدرت جذب مخاطبان بیشتری را خواهند داشت. 

2.   تبدیل برخی از بخش ها به شکل فرمت کتاب: 

در کلیه بخش های متن پایان نامه باید ابتدا واژه پایان نامه را به واژه کتاب تغییر دهید. در مرحله بعدی نیز باید تغییراتی را در بخش فهرست ایجاد نمایید. نگارش پیشگفتاری مناسب برای بخش ابتدایی کتاب از اهمیت زیادی برخوردار است. چکیده پایان نامه را باید به مقدمه ای خوانا تبدیل کنید. 

در پایان نامه فصول مختلفی وجود دارد که نیازی نیست شما کلیه این فصول را در کتاب درج کنید. می توانید برخی از فصول را حذف نمایید یا تعدادی از فصول را نیز با یکدیگر ترکیب نمایید. با توجه به اینکه تغییراتی را در متن پایان نامه انجام داده اید باید در قسمت منابع پایانی و رفرنس ها نیز تغییراتی را ایجاد کنید. 

3.   انجام صفحه آرایی: 

صفحه آرایی نیز از مهم ترین مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب می باشد. برای انجام صفحه آرایی باید بین تصاویر و متن کتاب تناسب لازم را برقرار کنید. برای انجام صفحه آرایی کتاب از نرم افزارهای مخصوص و کاربردی استفاده می شود. 

در زمان انجام صفحه آرایی باید به موارد زیر توجه داشته باشید: 

  • تنظیم نمودن صفحات مختلف کتاب 
  • بخش بندی کتاب 
  • ایجاد پا صفحه 
  • ایجاد سر صفحه 
  • درج فهرست در بخش مناسبی از کتاب 
  • تعریف یک استایل خاص برای عنوان های کتاب 

4.   طراحی جلد: 

طرح روی جلد را باید با دقت زیادی انتخاب نمایید بنابراین در زمان تبدیل پایان نامه به کتاب باید به این نکته توجه داشته باشید. در زمان انتخاب طرح روی جلد کتاب باید به شکل، رنگ و… توجه داشته باشید. شایان ذکر است که طرح جلد می تواند تاثیر مثبتی روی جذب مخاطبان بیشتر داشته باشد. 

مراحل چاپ کتاب از پایان نامه 

هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب چقدر است؟ 

عوامل زیادی روی تعیین هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب تاثیرگذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. تعداد کلمه های پایان نامه
  2. تعداد صفحات کتاب 
  3. جنس صفحه کتاب 
  4. نوع چاپ
  5. نوع صحافی 
  6. هزینه های مرتبط به صفحه آرایی 
  7. طراحی جلد کتاب 
  8. تعداد جلد کتاب 
  9. رنگ چاپ 
  10. قطع کتاب 

برای تبدیل پایان نامه به کتاب به کجا مراجعه کنیم؟ 

برای تبدیل پایان نامه به کتاب باید به انتشاراتی معتبر مراجعه کنید. همراه شریف از مجموعه های معتبر در زمینه انجام پایان نامه، تبدیل پایان نامه به کتاب و… به شمار می رود. 

اگر تمایل به استخراج کتاب از پایان نامه دارید بهتر است از افراد متخصص و کارشناس در این زمینه کمک بگیرید. در مجموعه ما کلیه خدمات مربوط به انجام پایان نامه و مقاله توسط افراد کارشناس و آموزش دیده انجام می شود. علاوه بر این برای استفاده از خدمات مجموعه همراه شریف نیاز به صرف هزینه زیادی نیست. از مهم ترین خدمات مجموعه ما می توان به ارائه خدمات مربوط به پایان نامه با قیمت مقرون به صرفه اشاره کرد. 

نتیجه گیری

اگر تمایل دارید نام شما و کتاب تان برای همیشه در کتابخانه ملی ایران به ثبت برسد بهتر است از تبدیل پایان نامه به کتاب غافل نشوید. قبل از استخراج کتاب از پایان نامه بهتر است اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید. شایان ذکر است برای چاپ یک کتاب بدون نقص بهتر است از یک انتشاراتی معتبر کمک بگیرید زیرا انجام ویرایش کتاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 

اشتراک گذاری