امروز:13 اردیبهشت 1403

TikTok انتقال داده های کاربران اروپایی را به اولین مرکز داده محلی خود آغاز می کند

TikTok انتقال داده های کاربران اروپایی خود را به مرکز قدیمی خود در ایرلند آغاز کرده است. این شبکه اجتماعی متمرکز بر ویدئو اعلام کرده است که مرکز داده ایرلند آن در نهایت به عنوان بخشی از به روز رسانی پیشرفت بزرگتر پروژه Clover عملیاتی می شود. TikTok ابتکار حریم خصوصی و امنیت داده ها را در ماه مارس و اندکی پس از اینکه کمیسیون اروپا کارمندان را از استفاده از برنامه خود در دستگاه های کاری منع کرد، اعلام کرد. همانطور که TechCrunch اشاره می کند، با این حال، این سرویس نشان داد که در سال 2020 یک مرکز داده در ایرلند راه اندازی می کند، با این انتظار که تا اوایل سال 2022 عملیاتی شود.

اکنون که TikTok توانست بر مشکلاتی که باعث تاخیر در راه اندازی این مرکز شده است غلبه کند، انتقال داده ها را آغاز کرده است که احتمالا تا سه ماهه چهارم سال 2024 به پایان نخواهد رسید. در همین حال، مرکز دوم در ایرلند و نروژ دیگر نیز تحت نظارت هستند. ساخت و ساز. سرویس میزبانی ویدیو در چند سال گذشته تحت نظارت شدید قرار گرفته است و این بخشی از تلاش‌های آن برای جلب اعتماد مقامات به این برنامه است. در سال 2022، شرکت مادر TikTok، ByteDance تأیید کرد که برخی از کارمندانش که در نهایت آنها را اخراج کرد، به داده های چندین کاربر در ایالات متحده از جمله روزنامه نگاران دسترسی داشتند. این افشاگری در بحبوحه زمانی رخ داد که دولت‌های ایالتی TikTok را از دستگاه‌های دولتی ممنوع کردند.

علاوه بر اعلام آغاز انتقال داده ها، TikTok همچنین فاش کرده است که خدمات شرکتی به نام NCC Group را ایمن کرده است. شرکت تضمین اطلاعات مستقر در بریتانیا، کنترل‌های داده‌ها و حفاظت‌های خود را بررسی می‌کند، جریان داده‌های خود را نظارت می‌کند، تأیید مستقلی را ارائه می‌کند و در صورت نیاز هرگونه حادثه را گزارش می‌دهد. TikTok می‌گوید این شرکت داده‌های ورودی و خروجی از مرکز را کنترل می‌کند تا مطمئن شود که فقط کارمندان تأیید شده می‌توانند به اطلاعات حساس کاربران دسترسی داشته باشند.

اشتراک گذاری