امروز:14 اردیبهشت 1403

Spotify پادکست‌های “نویز سفید” را برای صرفه جویی در هزینه حذف خواهد کرد

سازندگان پادکست های White Noise در Spotify در حال کسب درآمد جدی هستند و گزارش شده است که سرویس پخش صوتی از این موضوع خوشحال نبوده و سعی کرده است آنها را قطع کند. به گزارش بلومبرگ، یک سند داخلی را مشاهده کرده است که نشان می‌دهد پادکست‌هایی با محتوای نویز سفید، مانند صدای امواج، جاروبرقی و فن‌های چرخشی، در مجموع 3 میلیون ساعت مصرف بر روی پلتفرم در هر روز را تشکیل می‌دهند. این امر توسط الگوریتم Spotify امکان پذیر شد که به طور ناخواسته این نوع محتوا را به شنوندگان خود پیشنهاد داده است تا بخشی از تلاش هایش برای تبدیل شدن به برنامه کاربردی برای پادکست ها باشد.

پیش از این، بلومبرگ گزارش داده بود که پادکسترهای نویز سفید حدود 18000 دلار در ماه درآمد دارند. بسیاری از سازندگان در پلتفرم، نه فقط آنهایی که نویز سفید را پخش می کنند، از نرم افزار میزبانی رایگان Spotify، Anchor برای انتشار برنامه های خود استفاده می کنند. Spotify در سال 2019 Anchor را خریداری کرد و علاوه بر کمک به سازندگان در ساخت و توزیع پادکست‌های خود، می‌تواند از محتوای آنها نیز کسب درآمد کند.

در حالی که پادکست‌های نویز سفید مورد استقبال شنوندگان قرار گرفتند، ظاهراً به اندازه سایر انواع برنامه‌نویسی درآمد Spotify ندارند. طبق گزارش ها، این شرکت در نظر داشت آنها را به طور کلی حذف کند و از آپلودهای بعدی در این دسته جلوگیری کند. به علاوه، به فکر تغییر الگوریتم خود بود تا «برنامه‌نویسی قابل مقایسه» را که برای Spotify مقرون به صرفه‌تر است، توصیه کند. انجام تمام این موارد سود ناخالص سالانه شرکت را 38 میلیون دلار افزایش می دهد. این سازمان خبری نگفته است که آیا Spotify منظور خود را از “برنامه‌نویسی قابل مقایسه” در سند داخلی توضیح داده است یا خیر، اما آنها می‌توانند انواع دیگری از محتوا برای القا و بهبود خواب و همچنین کمک به آرام کردن اضطراب باشند، که همان چیزی است که نویز سفید معمولاً برای.

موضوعی در Subreddit Spotify که چند ماه پیش ارسال شد، چندین کاربر را نشان می‌دهد که از ناپدید شدن پادکست‌های نویز سفیدی که به آنها گوش می‌دهند شکایت دارند. بلومبرگ همچنین با سازنده ای صحبت کرد که گفت محتوای آنها برای چند هفته قبل از بازگرداندن ناپدید شده است. اسپاتیفای تایید نکرد که آیا پادکست های نویز سفید را به طور موقت از سرویس خود خارج کرده است یا خیر، اما به سازمان خبری گفت که در نهایت، “پیشنهاد مورد بحث به نتیجه نرسید” و همچنان “پادکست های نویز سفید را در اختیار دارد.” پلت فرم [آن].”

اشتراک گذاری