امروز:13 اردیبهشت 1403

امکان بلاک افراد از ایکس(توییتر سابق) حذف شد

ایلان ماسک تغییرات عمده ای را در X انجام نداده است. مالک و مدیر فنی این پلتفرم می گوید سرویسی که قبلاً با نام توییتر شناخته می شد، از گزینه مسدود کردن سایر کاربران خلاص می شود، به استثنای مواردی که به DM می رسد. ماسک که قبلاً تمایل خود را برای حذف این ویژگی اعلام کرده بود، پیشنهاد کرد که مسدود کردن سایر کاربران به جای بی‌صدا کردن آن‌ها “بی معنی است”. گزینه بی صدا همچنان در دسترس خواهد بود.

بسیاری از افراد از ویژگی بلاک برای محافظت از خود در برابر آزار و اذیت استفاده می کنند. این مدت‌ها یکی از ویژگی‌های ایمنی کلیدی این پلتفرم بوده است و حذف آن در را به روی کاربران باز می‌کند که شاید محتوای نفرت‌انگیزتری را ببینند که نمی‌خواهند با آن در فیدها و اعلان‌های خود سروکار داشته باشند. علاوه بر این، همانطور که CNBC اشاره می‌کند، برخی از کاربران تبلیغ‌کنندگان و برندهایی را که نمی‌خواهند ببینند مسدود می‌کنند، که (افراد کافی برای انجام این کار بودند) می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت نهایی X داشته باشند.

در بهار، X API رایگان پلتفرم را از بین برد، که بسیاری از برنامه های شخص ثالث را شکست. تنها یک سال قبل از آن، توییتر (همانطور که در آن زمان شناخته می شد) شروع به توصیه برنامه های شخص ثالث برای استفاده افراد برای کاهش آزار و اذیت در این پلتفرم کرد. یکی از این ابزارها، Block Party، پس از تغییرات API، توییتر را کنار گذاشت.

در یادداشتی مرتبط، بلافاصله پس از اینکه ماسک درباره برنامه حذف عملکرد بلوک پست کرد، سرویس رقیب Bluesky از کار افتاد. ممکن است کاربران X بیشتری به دنبال یک قایق نجات باشند زیرا پلتفرم برای آنها دلپذیرتر می شود.

اشتراک گذاری