امروز:14 اردیبهشت 1403

سونی و سایر لیبل های موسیقی از Internet Archive به دلیل دیجیتالی کردن صفحه های قدیمی شکایت کردند

آرشیو اینترنت به دلیل یکی از پروژه های حفاظتی خود با شکایت دیگری روبرو است. Sony Music Entertainment، Universal Music Group و تعداد انگشت شماری دیگر از لیبل های موسیقی علیه این سازمان غیرانتفاعی شکایت کرده اند و آن را به نقض حق چاپ به دلیل دیجیتالی کردن، “آپلود کردن، توزیع و انتقال دیجیتالی” پیش از آن متهم کرده اند. -صدای ضبط شده 1972. به طور خاص، این برچسب ها از Internet Archive برای پروژه بزرگ 78 شکایت می کنند که به دنبال حفظ موسیقی ضبط شده روی دیسک های 78 دور در دقیقه است.

این برچسب ها تلاش های اینترنت آرشیو را “نقض آشکار” می نامند که شامل موسیقی هنرمندانی از جمله فرانک سیناترا، الا فیتزجرالد، بیلی هالیدی، مایلز دیویس و لوئیس آرمسترانگ می شود. آنها همچنین چند نمونه از “ضبط های نمادین” را که از طریق پروژه بزرگ 78 در دسترس است، فهرست کردند، مانند کریسمس سفید، بخوان، بخوان، بخوان، و آهنگ کریسمس.

این شرکت‌ها گفتند که آهنگ‌های حفظ‌شده در وب‌سایت پروژه در حال حاضر از طریق استریم و سایر سرویس‌های موسیقی در دسترس هستند، بنابراین “هیچ خطر گم شدن، فراموش شدن یا از بین رفتن آنها وجود ندارد.” اما سازمان در پورتال پروژه توضیح داد که “هنوز ارزش تحقیقاتی در مصنوعات و شواهد استفاده در دیسک‌ها و ضبط‌های 78 دور در دقیقه نادر وجود دارد.”

شاکیان مخالف هستند و در شکایت خود می نویسند که فعالیت های اینترنت آرشیو “بسیار فراتر از” اهداف محدود حفظ و تحقیق است. آنها افزودند: “آرشیو اینترنت بی شرمانه به دنبال ارائه دسترسی رایگان و نامحدود به موسیقی برای همه بدون در نظر گرفتن حق چاپ است.” بر اساس گزارش بلومبرگ، لیبل‌ها برای هر صدای ضبط شده محافظت شده تا 150000 دلار خسارت قانونی می‌خواهند و این مبلغ می‌تواند تا 372 میلیون دلار برای ضبط‌های فهرست شده اضافه کند.

آرشیو اینترنت همچنین درگیر یک نبرد حقوقی با گروهی از ناشران آمریکایی به رهبری گروه کتاب Hachette بر سر کتابخانه ملی اضطراری است. این سازمان نسخه‌های اسکن شده دیجیتالی از کتاب‌ها را از طریق این برنامه در اوج همه‌گیری به امانت داد، که ناشران آن را «نقض عمدی کپی رایت» توصیف کردند. یک قاضی فدرال علیه اینترنت آرشیو برای آن پرونده خاص حکم داد، اگرچه سازمان در حال برنامه ریزی برای تجدید نظر در این تصمیم است.

اشتراک گذاری