امروز:10 اردیبهشت 1403

پخش‌کننده‌های توییچ به زودی می‌توانند حساب‌های ممنوعه را از تماشای استریم حذف کنند

توییچ این هفته اعلام کرد که یک تغییر آتی به استریم‌کنندگان اجازه می‌دهد تا کاربران ممنوعه را از تنظیم کردن استریم‌هایشان مسدود کنند. Trevor Fisher، مدیر ارشد محصول، در پادکست Patch Notes Twitch (از طریق TechCrunch) گفت: «شما می‌توانید انتخاب کنید که چت‌های ممنوعه شما دیگر قادر به تماشای جریان نباشند» و تأکید کرد که این ویژگی به طور پیش‌فرض فعال نخواهد شد. ویژگی مسدود کردن جدید در چند هفته آینده ارائه خواهد شد.

او توضیح داد: “روش کار به این صورت است که اگر کسی را ممنوع کنید و او در حال حاضر تماشا می کند، پخش استریم برای آنها قطع می شود تا بلافاصله توانایی مشاهده استریم را از دست بدهند.” و سپس اگر آفلاین شوید، دوباره پخش جریانی می‌کنید، تا زمانی که تصمیم به لغو ممنوعیت آن‌ها نگیرید، آن‌ها نمی‌توانند پخش‌های بعدی شما را تماشا کنند. او گفت که بدون در نظر گرفتن اینکه پخش‌کننده یا ناظر کسی را ممنوع می‌کند، همین تأثیر را خواهد داشت: آن شخص نمی‌تواند پخش‌های شما را تا زمانی که مسدود نشده باشد تماشا کند.

یکی از محدودیت‌های قابل توجه ویژگی جدید این است که فقط برای کاربرانی که وارد سیستم شده‌اند اعمال می‌شود: هرکسی که جریانی را در حالی که از حساب خود خارج شده است مشاهده کند، همچنان می‌تواند آن را تماشا کند. Twitch آدرس‌های IP را مسدود نمی‌کند (حداقل در حال حاضر)، که جایی برای استثنای قابل توجه باقی می‌گذارد.

فیشر تاکید کرد که این یک تغییر تدریجی است که فقط تا حدی به برخی از مشکلات اعتدال پلتفرم می‌پردازد، از جمله زنان متعددی که استریم‌کنندگان توییچ را به سوء استفاده جنسی و سوء رفتار متهم می‌کنند. سایر اقدامات برای رسیدگی به این مشکل شامل افزودن یک ابزار ضد آزار و اذیت یک دکمه، بهبود روند گزارش دهی و تجدید نظر، بازنویسی سیاست های جامعه و اتخاذ موضعی قوی تر در برابر دیپ فیک است. فیشر گفت: «ما می‌دانیم که این منطقه‌ای است که مردم از ما می‌خواهند کارهای بیشتری انجام دهیم، و فقط بخشی از مشکل را در یک زمان برطرف می‌کنیم.

اشتراک گذاری