امروز:16 اردیبهشت 1403

آزمایش یوتیوب تهدید می کند که در صورت ادامه استفاده از مسدودکننده های تبلیغات، بینندگان را مسدود خواهد کرد

یوتیوب به دنبال رویکردی تهاجمی تر برای جلوگیری از استفاده بینندگان از مسدودکننده های تبلیغاتی در هنگام تماشای ویدیوها در پلتفرم خود است. همانطور که BleepingComputer گزارش می دهد، مردم اسکرین شات هایی را در شبکه های اجتماعی مانند Reddit ارسال می کنند که یک اخطار پاپ آپ را نشان می دهد که به آنها هشدار می دهد پخش کننده آنها پس از سه ویدیو مسدود می شود.

این اخطار می‌گوید YouTube توانایی آن‌ها را برای پخش ویدیوها در این پلتفرم مسدود می‌کند مگر اینکه مسدودکننده تبلیغات خود را غیرفعال کنند یا وب‌سایت را به لیست سفید خود اضافه کنند. این اطلاعیه ادامه می‌دهد: «تبلیغات به YouTube اجازه می‌دهد تا برای میلیاردها کاربر در سراسر جهان رایگان بماند». برای استفاده بدون آگهی، این شرکت به کاربران می‌گوید که اشتراک YouTube Premium را دریافت کنند تا «سازندگان همچنان بتوانند پول دریافت کنند». قبل از این اخطارها، یوتیوب فقط پنجره‌های بازشو را به کاربران مسدودکننده تبلیغات نشان می‌داد و به آنها یادآوری می‌کرد که این کار خلاف شرایط وب سایت است. در نهایت، یک تایمر به اطلاعیه ها اضافه کرد تا اطمینان حاصل شود که بینندگان برای خواندن آنها وقت می گذارند.

این وب سایت به BleepingComputer تأیید کرده است که هشدارهای جدید بخشی از یک آزمایش است. یکی از سخنگویان به این نشریه گفت که یوتیوب “یک آزمایش کوچک را در سطح جهانی اجرا می کند که از بینندگان با مسدود کننده های تبلیغاتی فعال می خواهد که به تبلیغات در YouTube اجازه دهند یا YouTube Premium را امتحان کنند.” آنها گفتند که YouTube ممکن است به طور موقت پخش را غیرفعال کند “در موارد شدید، که بینندگان به استفاده از مسدود کننده های تبلیغات ادامه می دهند.” این سخنگوی اضافه کرد که آنها فقط «اگر بینندگان درخواست‌های مکرر برای مجاز کردن تبلیغات در یوتیوب را نادیده بگیرند»، پخش را غیرفعال می‌کنند، هرچند مشخص نیست که آیا یوتیوب پس از تماشای سه ویدیو، پخش را به‌طور خودکار مسدود نمی‌کند و به آنها فرصت‌های بیشتری برای رعایت کردن می‌دهد یا خیر.

در حال حاضر، این رویکرد جدید تنها بر تعداد کمی از کاربران تأثیر می‌گذارد و یوتیوب نگفته است که چند نفر و منطقه بخشی از آزمایش هستند. این وب‌سایت که بیشترین درآمد خود را از تبلیغات به دست می‌آورد، در سه فصل گذشته شاهد کاهش درآمد تبلیغاتی خود بوده است، بنابراین تعجب نخواهیم کرد اگر این آزمایش برای کاربران بیشتری در سراسر جهان گسترش یابد.

اشتراک گذاری