امروز:16 اردیبهشت 1403

طبق گزارش ها، کنگره آمریکا استفاده کارکنان از مدل های هوش مصنوعی مانند ChatGPT را محدود می کند

کنگره ظاهرا محدودیت های سختی برای استفاده از ChatGPT و ابزارهای مولد هوش مصنوعی مشابه دارد. Axios ادعا می‌کند که یادداشتی را از کاترین شیپندور، رئیس اداری مجلس نمایندگان دریافت کرده است که شرایط محدودی را برای استفاده از ChatGPT و مدل‌های هوش مصنوعی با زبان بزرگ مشابه در دفاتر کنگره تعیین می‌کند. Szpindor می گوید، کارکنان فقط مجاز به استفاده از سرویس پولی ChatGPT Plus به دلیل کنترل های شدیدتر حریم خصوصی هستند و سپس فقط برای “تحقیق و ارزیابی”. آنها نمی توانند از فناوری به عنوان بخشی از کار روزمره خود استفاده کنند.

Szpindor اضافه می کند که دفاتر خانه فقط مجاز به استفاده از ربات چت با داده های در دسترس عموم هستند، حتی در صورت استفاده از Plus. ویژگی های حریم خصوصی باید به صورت دستی فعال شوند تا از فعل و انفعالات از تغذیه داده ها به مدل هوش مصنوعی جلوگیری شود. سطح رایگان ChatGPT در حال حاضر مانند هر مدل زبان بزرگ دیگری مجاز نیست.

ما از مجلس نظر خواسته‌ایم و در صورت شنیدن پاسخ به شما اطلاع خواهیم داد. با این حال، یک سیاست استفاده مانند این تعجب آور نخواهد بود. موسسات و شرکت ها نسبت به استفاده از هوش مصنوعی مولد به دلیل احتمال بروز حوادث و سوء استفاده هشدار داده اند. به عنوان مثال، جمهوری خواهان به دلیل استفاده از یک تبلیغ حمله تولید شده توسط هوش مصنوعی مورد انتقاد قرار گرفتند، در حالی که کارکنان سامسونگ ظاهراً هنگام استفاده از ربات برای کار، داده های حساس را از طریق ChatGPT افشا کردند. مدارس این سیستم ها را به دلیل نگرانی های تقلب ممنوع کرده اند. محدودیت های مجلس از نظر تئوری از مشکلات مشابه مانند قوانین و سخنرانی های نوشته شده با هوش مصنوعی جلوگیری می کند.

سیاست مجلس ممکن است با مخالفت زیادی روبرو نشود. هر دو طرف کنگره در تلاش هستند تا هوش مصنوعی را تنظیم کنند و در غیر این صورت اداره کنند. در مجلس، ریچی توریس، نماینده مجلس، لایحه‌ای را ارائه کرد که به سلب مسئولیت برای استفاده از هوش مصنوعی مولد نیاز دارد، در حالی که نماینده ایوت کلارک خواهان افشای مشابه برای تبلیغات سیاسی است. سناتورها جلساتی را درباره هوش مصنوعی برگزار کرده و لایحه‌ای را ارائه کرده‌اند تا توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی را در قبال محتوای مضر تولید شده با استفاده از پلتفرم‌هایشان پاسخگو نگه دارد.

اشتراک گذاری