امروز:16 اردیبهشت 1403

فیس بوک ابزارهای کنترل والدین را به مسنجر اضافه می کند

متا ابزارهای جدیدی را به مرکز خانواده خود اضافه کرده است که به والدین امکان می دهد نحوه استفاده فرزندان نوجوان خود از مسنجر را مشاهده و کنترل کنند. آنها اکنون می توانند مدت زمانی را که فرزندشان در برنامه صرف می کند، همراه با تنظیمات حریم خصوصی و ایمنی خود را مشاهده کنند. والدین و سرپرستان می توانند ببینند چه کسی می تواند به فرزندشان پیام دهد و چه کسی می تواند داستان های آنها را ببیند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند اعلان‌هایی را برای تغییرات در لیست مخاطبین نوجوان خود و هر تغییری که فرزندشان در تنظیمات حریم خصوصی و ایمنی انجام می‌دهد، دریافت کنند. اگر فرزند آنها یک کاربر را به متا گزارش دهد، والدین نیز می توانند در صورتی که نوجوان آنها تصمیم بگیرد اطلاعات را با آنها به اشتراک بگذارد، مطلع شوند.

این غول شبکه اجتماعی گفت اینها اولین دسته از ابزارهای نظارت والدین هستند که به Family Center می آیند و قصد دارد در سال آینده موارد بیشتری را اضافه کند. در حالی که در حال حاضر فقط برای کاربران ایالات متحده، بریتانیا و کانادا منتشر می شود، متا قصد دارد در ماه های آینده در دسترس بودن آنها را به سایر مناطق در سراسر جهان گسترش دهد. توجه داشته باشید که فیس‌بوک سال‌ها کنترل‌های والدینی را برای مسنجر کیدز دارد و این ابزارها برای برنامه اصلی مسنجر است که برای والدین دارای نوجوانان 13 تا 18 ساله در نظر گرفته شده است.

جدا از این ابزارهای جدید والدین، متا اکنون زمانی که نوجوانان ۲۰ دقیقه در فیس بوک سپری کرده اند، نوتیفیکیشنی را نشان می دهد تا از آنها بخواهد محدودیت های زمانی روزانه تعیین کنند. برای اینستاگرام، در حال بررسی یک ویژگی نوج جدید است که از نوجوانان می‌خواهد اگر در شب در حال پیمایش Reels هستند، برنامه را ببندند. متا همچنین کنترل‌های والدین خود را برای اینستاگرام گسترش داده است تا به والدین نشان دهد که نوجوان آنها چند دوست مشترک با حساب‌هایی دارد که آنها دنبال می‌کنند و توسط آنها فالو می‌شوند. بعلاوه، نوجوانان پس از مسدود کردن شخصی، اعلان جدیدی دریافت خواهند کرد که آنها را تشویق می کند والدین خود را برای نظارت بر حساب خود اضافه کنند.

این شرکت دارای چند به روز رسانی ایمنی است که به نوجوانان متمرکز نیست. در هفته‌های آتی، حالت بی‌صدا را در اینستاگرام در سراسر جهان عرضه می‌کند که تمام اعلان‌ها را قطع می‌کند و وضعیت پروفایل کاربر را تغییر می‌دهد. همچنین در حال حاضر در حال آزمایش چند ویژگی جدید برای محافظت از کاربران اینستاگرام در برابر DM های ناخواسته است. کاربران اکنون باید قبل از اینکه بتوانند پیامی ارسال کنند، دعوت نامه ای برای اتصال به فردی که آنها را دنبال نمی کند ارسال کنند. علاوه بر این، آنها می‌توانند هر بار فقط یک دعوت ارسال کنند و تا زمانی که گیرنده آن را نپذیرد، نمی‌توانند بیشتر ارسال کنند. این دعوت‌نامه‌های درخواست پیام فقط متنی است و کاربران را از ارسال عکس، ویدیو یا پیام‌های صوتی به سایر کاربرانی که به آنها متصل نیستند منع می‌کند.

اشتراک گذاری