امروز:16 اردیبهشت 1403

TikTok به والدین کنترل بیشتری بر آنچه نوجوانانشان می بینند می دهد

TikTok اخیراً به دلیل پایگاه کاربر منحرف و انبوه محتوای نامناسب در این پلتفرم، در مورد مسائل ایمنی کودکان در ایالات متحده و جاهای دیگر مورد بررسی قرار گرفته است. اکنون، این شرکت (متعلق به ByteDance چین) اعلام کرده است که به والدین کنترل بیشتری بر آنچه نوجوانانشان می توانند ببینند، می دهد. در حال افزودن کنترل‌های جدید فیلتر کردن محتوا به ویژگی «جفت‌سازی خانواده» است و به والدین اجازه می‌دهد ویدیوهای حاوی کلمات یا هشتگ‌های خاص را فیلتر کنند – در حالی که همچنان بچه‌ها را در جریان نگه می‌دارد.

TikTok در سال 2020 Family Pairing را به‌عنوان روشی معرفی کرد که به والدین اجازه می‌دهد مستقیماً به حساب‌های فرزندان خود پیوند دهند، سپس پیام‌های مستقیم را از راه دور غیرفعال کنند، محدودیت‌های زمان نمایش را تعیین کنند و حالت «محتوای محدود» را فعال کنند. و سال گذشته ابزاری را اضافه کرد که به طور خودکار ویدیوها را با کلمات یا هشتگ فیلتر می کند که کاربران ممکن است نخواهند در فیدهای For You یا Following خود ببینند.

کنترل‌های جدید اساساً این دو ویژگی را ترکیب می‌کنند و به والدین این امکان را می‌دهند که از راه دور ویدیوهای حساب‌های فرزندان خود را در For You یا Following با کلمات یا هشتگ‌های خاص فیلتر کنند. TikTok نوشت: «ما این ابزار [فیلتر کردن محتوا] را به Family Pairing می‌آوریم تا مراقبین را توانمند کنیم تا احتمال مشاهده محتوای نوجوانانشان را کاهش دهیم که ممکن است به‌طور منحصربه‌فرد آنها را آزاردهنده ببینند.

این شرکت به اسکای نیوز گفت در همان زمان، بچه ها از فیلترهای انتخابی والدین خود مطلع می شوند و می توانند انتخاب کنند که شرکت نکنند. این شرکت نوشت: «به طور پیش‌فرض، نوجوانان می‌توانند کلیدواژه‌هایی را که مراقبشان اضافه کرده است، مشاهده کنند و ما معتقدیم که این شفافیت می‌تواند به مکالمه‌ها درباره مرزهای آنلاین و ایمنی کمک کند». ما همچنین می‌خواستیم مطمئن شویم که به حق مشارکت جوانان احترام می‌گذاریم.»

در همان زمان، TikTok اعلام کرد که در اواخر سال جاری یک شورای جهانی جوانان تشکیل خواهد داد. هدف آن، “گوش دادن به تجربیات کسانی است که مستقیماً از پلتفرم ما استفاده می کنند و موقعیت بهتری برای ایجاد تغییرات برای ایجاد امن ترین تجربه ممکن برای جامعه ما دارند.”

TikTok به دلیل قرار دادن کودکان در معرض ویدیوهایی که نشان دهنده آسیب زدن به خود، اختلالات خوردن و سایر محتوای نامناسب است، مورد انتقاد قرار گرفته است، که اغلب با هشتگ های کمی تغییر شکل داده شده توسط اعتدال دور زدن، پنهان شده است. این شرکت با قوانین محتوای جدید در بریتانیا از طریق لایحه ایمنی آنلاین مواجه است و قانونگذاران ایالات متحده در حال کار بر روی یک قانون ایمنی آنلاین کودکان هستند که شرکت های رسانه های اجتماعی مانند TikTok را مجبور می کند تا پادمان های آنلاین برای کودکان اضافه کنند. TikTok اخیراً در مونتانا ممنوع شد، اما این شرکت به این دلیل از ایالت شکایت کرد که این ممنوعیت ناقض اصلاحیه اول و سایر قوانین است.

اشتراک گذاری