امروز:10 فروردین 1403

پکن شرکت های چینی را از استفاده از تراشه های میکرون در زیرساخت های حیاتی منع می کند

تنظیم‌کننده امنیت سایبری چین، شرکت‌های چینی را از خرید تراشه‌های تولیدکننده حافظه آمریکایی Micron Technology منع کرده است. به گزارش رویترز، اداره فضای سایبری چین (CAC) یکشنبه اعلام کرد که محصولات این شرکت “خطرات امنیتی قابل توجهی” برای زیرساخت‌های اطلاعاتی مهم چین، از جمله بانک‌های دولتی و اپراتورهای مخابراتی دارند. این ممنوعیت پس از آن صورت گرفت که چین در اواخر ماه مارس اعلام کرد که واردات میکرون را بررسی می کند، اقدامی که در آن زمان به عنوان تلافی تحریم هایی تلقی می شد که واشنگتن در سال های اخیر علیه سازندگان تراشه چینی اعمال کرده بود.

Micron مستقر در آیداهو بزرگترین تولید کننده حافظه در ایالات متحده است. بازار چین حدود 10 درصد از درآمد سالانه این شرکت را تشکیل می دهد، اگرچه اکثر شرکت های واردکننده محصولات میکرون به چین، تولیدکنندگانی هستند که دستگاه هایی را برای فروش در سایر نقاط جهان تولید می کنند. طبق گزارش وال استریت ژورنال، ممنوعیت CAC برای شرکت های غیر چینی در چین اعمال نمی شود. میکرون به این نشریه گفت: «ما در حال ارزیابی نتیجه و ارزیابی مراحل بعدی خود هستیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه گفتگو با مقامات چینی هستیم. CAC نگفته است که چه محصولات Micron تحت تأثیر این ممنوعیت قرار خواهند گرفت، و همچنین جزئیاتی در مورد نگرانی های امنیتی که در مورد تراشه های این شرکت دارد به اشتراک گذاشته است.

این ممنوعیت آخرین پیشرفت در تشدید اختلافات بر سر فناوری نیمه هادی بین ایالات متحده و چین است. در ماه‌های اخیر، دولت بایدن برای محدود کردن دسترسی رقیب خود به تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه اقدام کرده است. در ژانویه، مقامات ایالات متحده، هلند و ژاپن توافق کردند که کنترل های صادراتی ماشین های لیتوگرافی از ASL، Nikon و Tokyo Electron را تشدید کنند. همانطور که ژورنال اشاره می کند، چین در تلاش است تا راه هایی برای ضربه زدن به ایالات متحده بیابد. با توجه به اینکه اکثر شرکت‌های چینی می‌توانند به تامین‌کنندگانی مانند SK Hynix کره‌جنوبی برای جبران کمبودهای ناشی از این ممنوعیت، Micron هدف آسانی بود.

اشتراک گذاری