امروز:6 اردیبهشت 1403

متا می خواهد مجوز فناوری AR مجیک لیپ را صادر کند

متا می‌تواند برای کمک به Magic Leap برای پیشی گرفتن از اپل و سایر شرکت‌های تازه وارد در فضای شلوغ AR که به زودی ساخته می‌شود، رجوع کند. به گزارش فایننشال تایمز، این دو شرکت در حال مذاکره برای امضای قرارداد چند ساله مجوز IP و تولید هستند. جزئیات در مورد مذاکرات اندک است، اما به گفته منابع این رسانه، انتظار نمی رود یک مشارکت بالقوه برای تولید یک هدست مشترک توسعه یافته باشد. در عوض، یک معامله می تواند باعث شود که Magic Leap به متا دسترسی به برخی از فناوری های نوری خود را ارائه دهد. این مشارکت همچنین می‌تواند شاهد کمک استارت‌آپ در تولید دستگاه‌های متا باشد، در نتیجه به غول فناوری اجازه می‌دهد تا در زمانی که فشار بیشتری برای شرکت‌های آمریکایی برای کاهش وابستگی خود به چین وجود دارد، تعداد بیشتری از هدست‌های واقعیت مجازی خود را در داخل کشور تولید کند.

متا بلافاصله به درخواست نظر Engadget پاسخ نداد. مجیک لیپ به فایننشال تایمز گفت که شراکت در حال تبدیل شدن به یک “خط تجاری مهم و فرصت رو به رشد برای Magic Leap” است. علاوه بر این، پگی جانسون، مدیر عامل شرکت در اواخر سال گذشته در یک پست وبلاگی با عنوان “جهش جادویی بعدی چه خواهد شد” گفت که این شرکت “مقدار باورنکردنی را از سراسر صنعت برای مجوز IP ما و استفاده از فرآیند تولید ثبت شده ما برای تولید اپتیک دریافت کرده است. دیگران به دنبال راه‌اندازی فناوری واقعیت مختلط خود هستند.»

زمان گزارش به چند دلیل قابل توجه است. متا از سوی سرمایه گذاران تحت فشار است تا در ازای تمام پولی که برای دنبال کردن چشم انداز مدیرعامل مارک زاکربرگ برای آینده محاسباتی خرج کرده است، چیزی نشان دهد. این شرکت انتظار ندارد تا چند سال دیگر از تمام پروژه های متاورس خود سودی به دست آورد. در عین حال، سالانه حدود 10 میلیارد دلار در بخش آزمایشگاه های واقعیت می سوزاند. به طور جداگانه، انتظار می رود که اپل در ماه آینده و زمانی که این شرکت کنفرانس توسعه دهندگان WWDC خود را برگزار می کند، وارد بازار هدست های واقعیت افزوده شود.

اشتراک گذاری