امروز:8 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک، مدیر تبلیغات NBCU، لیندا یاکارینو، را مدیر عامل جدید توییتر معرفی کرد

روز پنجشنبه، ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر گفت که فردی را به عنوان مدیرعامل منصوب کرده است و طولی نکشید که هویت آن شخص تایید شد. کمتر از یک روز بعد، ماسک تایید کرد که لیندا یاکارینو، مدیر فروش تبلیغات NBCUniversal، این کار را بر عهده می گیرد. انتظار می رود که یاکارینو در حدود شش هفته دیگر نقش جدید خود را آغاز کند.

ماسک نوشت: Yaccarino “در درجه اول بر عملیات تجاری تمرکز خواهد کرد، در حالی که من بر طراحی محصول و فناوری جدید تمرکز می کنم.” مشتاقانه منتظر همکاری با لیندا برای تبدیل این پلتفرم به X، برنامه همه چیز هستیم.

من هیجان زده هستم که از لیندا یاکارینو به عنوان مدیر عامل جدید توییتر استقبال می کنم!

مشتاقانه منتظر همکاری با لیندا برای تبدیل این پلتفرم به X، برنامه همه چیز هستیم. https://t.co/TiSJtTWuky

— ایلان ماسک (@elonmusk) 12 مه 2023
مدت کوتاهی پس از اینکه ماسک گفت که از حضور در سمت مدیر عامل منصرف می‌شود تا مدیر فنی و رئیس اجرایی توییتر شود، گزارش‌ها حاکی از آن بود که یاکارینو در حال مذاکره برای این سمت است. روز جمعه، NBCU تایید کرد که Yaccarino شرکت را ترک می کند. این دقیقاً زمان ایده‌آل برای NBCU نیست، زیرا این شرکت قرار است برنامه‌های برنامه‌نویسی آینده خود را در اوایل هفته آینده به تبلیغ‌کنندگان نشان دهد.

تحت نظارت یاکارینو، NBCU به روابط نزدیک خود با توییتر ادامه داده است. دو طرف اخیراً همکاری خود را برای بازی‌های المپیک 2024 گسترش داده‌اند که در آن ویدیوی میزبان توئیتر از این رویداد مشاهده خواهد شد. یاکارینو در زمانی که اخباری مبنی بر همکاری مجدد این شرکت ها منتشر شد، در ماسک توییت کرد. یاکارینو نوشت: «هی، @elonmusk، این یک ایده برای همکاری جدید ما است: Periscope برای پاریس 2024. بیایید ابتدا با وضوح بالا برویم.

Yaccarino می تواند به توییتر کمک کند تا روابط شکسته خود را با برخی از تبلیغ کنندگان هموار کند. در ماه‌های پس از اینکه ماسک کنترل توییتر را به دست گرفت، گزارش‌ها حاکی از آن بود که بسیاری از تبلیغ‌کنندگان برتر این شرکت به‌طور موقت هزینه‌های تبلیغاتی خود را در این پلتفرم متوقف کرده‌اند. گفته می‌شود که برخی از آنها نسبت به نمایش آگهی‌هایشان در کنار سخنان نفرت‌انگیز و اطلاعات نادرست تحت رویکرد سست‌تر ماسک برای تعدیل محتوا ابراز نگرانی کرده‌اند.

ماسک توییتر را در ماه اکتبر خریداری کرد و حداقل می توان گفت که دوره تصدی او هرج و مرج بوده است. از اخراج سریع تیم رهبری سابق و اخراج هزاران کارگر تا پیشبرد طرحی برای پاکسازی حساب‌های غیرفعال (از جمله حساب‌های متوفی)، به نظر می‌رسد که در هفت ماه گذشته تقریباً یک روز گذشته است که اتفاقی در اطراف ایلان رخ نداده باشد. ماسک و توییتر

در ماه دسامبر، ماسک یک نظرسنجی در توییتر منتشر کرد و از کاربران پرسید که آیا باید به عنوان مدیر عامل باقی بماند یا شخص دیگری را وارد کار کند. با بیش از 17.5 میلیون رای بعد، اکثریت (57.5 درصد) به کناره گیری ماسک رای دادند. ماسک قول داد که دقیقاً این کار را انجام دهد و به محض اینکه بتواند کسی را پیدا کند که مسئولیت آن را بر عهده بگیرد، روی جنبه فنی عملیات توییتر تمرکز کند. پنج ماه بعد، به نظر می رسد که او به قول خود پایبند بوده است.

مدت کوتاهی پس از اینکه ماسک گفت که از شغل اصلی توییتر کنار می‌رود، قیمت سهام تسلا افزایش یافت. با توجه به عقب افتادن تسلا از هدف خود برای تحویل 1.8 میلیون خودرو در سال جاری علیرغم کاهش شدید قیمت ها، و شاید Cybertruck دوباره به دلیل تاخیر در تولید باتری عقب نشینی کند، ماسک ممکن است نیاز داشته باشد که توجه بیشتری به آن شرکت داشته باشد. به نظر می رسد سهامداران از اینکه او ممکن است بتواند زمان بیشتری را به تسلا اختصاص دهد خوشحال هستند – اما شایعات حاکی از آن است که او ممکن است از سمت مدیرعاملی در آن شرکت نیز برود.

اشتراک گذاری