امروز:8 اردیبهشت 1403

مک‌های سیلیکونی اپل اکنون به صورت بومی از Unreal Engine 5 پشتیبانی می‌کنند

Unreal Engine 5، خالق Fortnite Epic Games به هر کسی اجازه می‌دهد تا به سرعت جهان‌های سه‌بعدی بسازد، بنابراین نه تنها برای بازی‌ها، بلکه برای مجموعه‌های مجازی هالیوود و موارد دیگر عالی است. تا به حال، کاربران جدید مک برای اجرای آن به فناوری Rosetta تکیه می کردند، اما Epic به تازگی یک به روز رسانی جدید، نسخه 5.2 را منتشر کرده است که به صورت بومی بر روی Apple Silicon کار می کند. این باید عملکرد قابل توجهی را در مک های M1 و M2 بهبود بخشد.

اخبار بیشتری برای کاربران اپل نیز وجود دارد. Epic از یک برنامه جدید iPad (در زیر) برای تولیدات مجازی که با ویرایشگر ICVFX (In-Camera VFX) Unreal Engine کار می کند، رونمایی کرد. این شرکت گفت: “یک رابط لمسی بصری برای عملیات مرحله مانند درجه بندی رنگ، قرار دادن کارت نور، و وظایف مدیریت nDisplay از هر نقطه ای در داخل ولوم LED” ارائه می دهد. به عبارت دیگر، به DP، افراد VFX و دیگران اجازه می دهد نور و موارد دیگر را در مجموعه های مجازی از یک رابط ساده و قابل حمل تغییر دهند.

این به روز رسانی در زمینه اختلافات ضد تراست اپل با اپیک گیمز بر سر کمیسیون فورتنایت در اپ استور جالب است. اپل تا حد زیادی در این مبارزه پیروز شد، زیرا یک پانل تجدید نظر دریافت که این شرکت در توزیع برنامه‌های iOS انحصارگر نیست. در سال 2020، اپل تلاش کرد حساب توسعه دهنده اپیک گیمز را به حالت تعلیق درآورد، اما این اقدام بعداً توسط یک قاضی مسدود شد.

از دیگر ویژگی‌های جدید معرفی شده با به‌روزرسانی Unreal Engine 5.2 می‌توان به «چارچوب تولید محتوای رویه‌ای» اشاره کرد که به شما امکان می‌دهد صحنه‌های بزرگ را با دارایی‌های Unreal Engine انتخابی خود پر کنید و ساخت جهان‌های بزرگ را سریع‌تر کنید. و ویژگی دیگری به نام Substrate به ایجاد مواد با کنترل بیشتر بر ظاهر و احساس اشیاء مورد استفاده در برنامه‌های بلادرنگ مانند بازی‌ها یا ایجاد محتوای خطی اجازه می‌دهد. Epic نشان داد که با استفاده از نسخه ی نمایشی قبلی Rivian، رنگی فلزی به پیکاپ الکتریکی R1T داده است.

اشتراک گذاری