امروز:7 اردیبهشت 1403

چیپست M3 Pro اپل می تواند دارای 12 هسته CPU باشد

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال آزمایش چیپست M3 با پردازنده 12 هسته ای و پردازنده گرافیکی 18 هسته ای است. Gurman در آخرین خبرنامه Power On خود، گزارش می دهد که منبعی گزارش های توسعه دهنده App Store را برای او ارسال کرده است که نشان می دهد تراشه روی یک MacBook Pro معرفی نشده با macOS 14 اجرا می شود. او حدس می زند که نسخه M3 که اپل در حال آزمایش است، M3 Pro سطح پایه است که شرکت قصد دارد آن را انجام دهد. سال آینده منتشر شود

قابل ذکر است که انتظار می‌رود خط M3 از فرآیند نود 3 نانومتری آتی TSMC استفاده کند. به نظر می رسد حرکت از 5 نانومتر به 3 نانومتر دلیل افزایش چگالی هسته باشد. اگر به خاطر داشته باشید، M1 Pro و M2 Pro دارای پردازنده های هشت و 10 هسته ای، در کنار پردازنده های گرافیکی 14 و 16 هسته ای هستند. به عبارت دیگر، M3 Pro طبق گزارشات دارای 50 درصد بیشتر هسته های CPU نسبت به نسل اول خود است. به گفته گورمن، اپل با تقسیم یکنواخت بین هسته‌های با عملکرد بالا و کارآمد در سیلیکون جدید پیش رفته است. او می گوید این تراشه با 36 گیگابایت رم پیکربندی شده است. برای زمینه، M2 Pro با حافظه 16 گیگابایتی شروع می شود و می توانید آن را تا 32 گیگابایت رم ارتقا دهید.

البته قبل از اینکه اپل M3 Pro را معرفی کند، این شرکت ابتدا باید تراشه استاندارد M3 را عرضه کند. گورمن خاطرنشان می‌کند: «باور من این است که اولین مک‌های مجهز به تراشه‌های M3 در اواخر سال یا اوایل سال آینده وارد بازار خواهند شد. در همین حال، انتظار می‌رود اپل جدیدترین مک خود، مک بوک ایر 15 اینچی را که مدت‌ها شایعه شده بود، در WWDC 2023 ماه آینده معرفی کند.

اشتراک گذاری