امروز:7 اردیبهشت 1403

توییتر می گوید یک “حادثه امنیتی” منجر به عمومی شدن توییت های خصوصی Circle شده است

در ماه آوریل، کاربران یک اشکال در ویژگی دایره توییتر پیدا کردند که باعث می‌شد این پلتفرم توییت‌های خصوصی را در معرض دید غریبه‌ها قرار دهد. اکنون، نزدیک به یک ماه بعد، سرانجام این شرکت در مورد این موضوع اظهار نظر کرده است. توییتر در ایمیلی که توسط گاردین مشاهده شد، به کاربران متاثر گفت که قرار گرفتن در معرض آن نتیجه «یک حادثه امنیتی بود که در اوایل سال جاری رخ داد».

این شرکت ادعا می کند که این مشکل “فوراً رفع شده است”. همچنین یک عذرخواهی به اشتراک گذاشت. این شرکت گفت: «توئیتر متعهد به محافظت از حریم خصوصی افرادی است که از خدمات ما استفاده می کنند، و ما خطراتی را که یک حادثه مانند این می تواند ایجاد کند را درک می کنیم و عمیقاً متأسفیم که این اتفاق افتاده است. زمانی که خبر انتشار برای اولین بار به صورت آنلاین شروع شد، برخی از جمله خالق آن تئو براون، حدس زدند که این مشکل نتیجه شکست توییتر در فیلتر کردن توییت‌های Circle از الگوریتم توصیه‌هایش است. توییتر از زمان اولین دور اخراج ایلان ماسک، بخش ارتباطاتی را اداره نکرده است و این شرکت در ابتدا این موضوع را تایید نکرد.

به طور گسترده تر، توییتر از زمان تصاحب شرکت ماسک در اکتبر با تعداد فزاینده ای از مسائل فنی برخورد کرده است. این میلیاردر نیروی کار شرکت را حداقل 60 درصد کاهش داده است و بسیاری از تیم های فنی مدیران ارشد آن را از بین برده است. در آن زمان، توییتر دچار قطعی های متعددی شده است و در غیر این صورت سردرگمی در مورد عرضه و حذف ویژگی ها ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری