امروز:31 فروردین 1403

توییتر شروع به کشیدن علامت‌های تأیید آبی قدیمی می‌کند

توییتر برای مدتی در مورد برداشتن چک مارک های تایید شده قدیمی صحبت کرده است و اکنون بر اساس آن برنامه عمل می کند. این شبکه اجتماعی شروع به حذف تیک‌های آبی اصلی از نمایه‌های کاربران کرده است – کارکنان قبلاً تأیید شده در Engadget می‌توانند این موضوع را تأیید کنند. از این پس، برای بازگرداندن آن نماد باید 8 دلار در ماه برای Blue بپردازید. کسب‌وکارها می‌توانند بدون اشتراک تیک طلایی دریافت کنند، در حالی که حساب‌های دولتی و سازمان‌های چندجانبه یک تیک خاکستری دریافت می‌کنند.

این شرکت تأیید صحت را در سال 2009 معرفی کرد تا احتمال جعل هویت را کاهش دهد، و بر افراد با سابقه (البته نه لزوماً مشهور) در زمینه هایی مانند سیاست، سرگرمی و رسانه تمرکز کرد. با این حال، زمانی که ایلان ماسک توییتر را در سال 2022 خرید، ادعا کرد که تعداد زیادی حساب های تایید شده “فاسد” وجود دارد و لازم است سیستم قدیمی حذف شود. او آبی را راهی برای دموکراتیک کردن چک مارک ها توصیف کرد.

اینگونه نشد پس از اینکه ترول ها از این ویژگی برای جعل هویت چهره های برجسته از جمله ماسک سوء استفاده کردند، توییتر مجبور شد بلو را متوقف کند و دوباره راه اندازی کند. این شرکت یک فرآیند بررسی را آغاز کرد و ثبت نام را از حساب هایی که کمتر از 90 روز در دسترس بودند ممنوع کرد. علامت‌های طلایی و خاکستری برخی از این اقدامات ضد جعل هویت را احیا کردند، اما بسیاری از افراد مشهور، روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های مشابه دیگر از این حمایت‌ها برخوردار نیستند.

توییتر مشکلات دیگری با برچسب های کاربران نیز داشته است. چندین سازمان رسانه ای بزرگ، از جمله NPR و PBS، توییتر را به دلیل اعتراض به نامگذاری این سایت اجتماعی “رسانه با بودجه دولت” ترک کردند. این رسانه‌ها می‌گویند که این برچسب به اشتباه حاکی از نفوذ دولت بر محتوای آن‌ها زمانی است که استقلال تحریریه‌ای شدید دارند. مرگ علامت های قدیمی فقط بر این تضاد تأکید می کند – منتقدان نگران هستند که توییتر اعتماد خود را در تلاش برای کسب درآمد بیشتر از اشتراک ها از بین ببرد.

اشتراک گذاری