امروز:7 اردیبهشت 1403

اپل برنده علیه پرونده تحقیقات ضد انحصار بریتانیا در مورد تسلط بر مرورگر تلفن همراه شد

اپل در تلاش برای تنظیم مقررات این غول فناوری به سازمان رقابت و بازار بریتانیا یک شکست بزرگ را تحمیل کرده است. در روز جمعه، این شرکت در اعتراض به تحقیقاتی که ناظر ضد انحصار در پاییز گذشته آغاز کرده بود، برنده شد. به عنوان یک تجدید، CMA در ماه نوامبر تحقیقات کاملی را در مورد اپل و گوگل آغاز کرد. در آن زمان، رگولاتور گفت که بسیاری از کسب‌وکارهای بریتانیا به دلیل «خفه‌ای» که دو غول فناوری در مرور تلفن همراه داشتند، احساس محدودیت می‌کنند. این تحقیقات همچنین به دنبال این بود که مشخص کند آیا اپل بازار بازی های ابری را از طریق قوانین فروشگاه App خود محدود می کند یا خیر.

به گفته رویترز، اپل با موفقیت استدلال کرد که رگولاتور قدرتی برای بررسی موقعیت خود در بازار مرورگرهای تلفن همراه ندارد. این شرکت گفت که CMA باید کاوشگر را همزمان با اولین گزارش خود در مورد اکوسیستم های تلفن همراه در ژوئن گذشته باز می کرد. دادگاه تجدیدنظر رقابت (CAT)، دادگاهی که بر پرونده‌های CMA نظارت می‌کند، با اپل موافقت کرد و گفت که رگولاتوری تحقیقات خود را خیلی دیر اعلام کرده است.

اپل اعلام کرد که از تصمیم CAT “راضی است” و افزود که “به کار خود برای ارائه پشتیبانی برای توسعه دهندگان و تجربه ای امن و مطمئن برای کاربران ادامه خواهد داد.” به طور طبیعی، CMA از نتیجه پرونده کمتر هیجان زده بود.

ما از قضاوت امروز ناامید هستیم. ما این مرجع تحقیقات بازار را انجام دادیم تا اطمینان حاصل کنیم که مصرف‌کنندگان بریتانیایی انتخاب بهتری از خدمات اینترنت تلفن همراه دارند و توسعه‌دهندگان بریتانیا می‌توانند در برنامه‌های نوآورانه جدید سرمایه‌گذاری کنند. رگولاتور در بیانیه ای گفت: نگرانی های ما و دلایلی که چرا تحقیقات بازار خود را آغاز کردیم، توسط اپل به چالش کشیده نشد. با توجه به اهمیت قضاوت امروز، ما گزینه های خود از جمله درخواست مجوز برای استیناف را بررسی خواهیم کرد.

منبع: engadget

اشتراک گذاری