امروز:30 فروردین 1403

گوگل یک برنامه بتا Nearby Share را برای رایانه های شخصی ویندوزی راه اندازی کرد

در CES 2022، گوگل در مورد چگونگی بهبود ادغام اندروید با اکوسیستم ویندوز به روش های مختلف صحبت کرد. Nearby Share یکی از ویژگی هایی بود که برای سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت وعده داده بود. اکنون، این غول فناوری یک برنامه بتای Nearby Share را برای ویندوز عرضه کرده است که انتقال فایل‌ها بین موبایل و رایانه شخصی را بسیار آسان‌تر می‌کند. تا زمانی که رایانه شما از نسخه 64 بیتی ویندوز 10 و بالاتر استفاده می کند و از پردازنده های ARM پشتیبانی نمی کند، می توانید آن را همین الان از وب سایت اندروید دانلود کنید.

برای اینکه این ویژگی کار کند باید وای فای و بلوتوث رایانه شخصی خود را روشن کنید، اما می توانید انتخاب کنید چه کسی می تواند دستگاه شما را ببیند و برای جلوگیری از هرگونه پیام هرزنامه احتمالی برای شما فایل ارسال کند. در منوی کشویی تنظیمات نمایان بودن دستگاه، می‌توانید انتخاب کنید که رایانه شخصی خود برای همه، برای مخاطبین، فقط برای دستگاه‌های خود یا در حال حاضر برای هیچ‌کس قابل مشاهده نباشد. مگر اینکه آخرین گزینه را انتخاب کنید، یک دستگاه Android می‌تواند فایل‌ها را با رایانه شما به اشتراک بگذارد، چه برنامه باز باشد یا فقط در پس‌زمینه اجرا شود.

برای ارسال فایل ها از رایانه شخصی خود به تلفن اندرویدی، کافی است آنها را در برنامه Nearby Share بکشید یا رها کنید یا روی آنها کلیک راست کرده و گزینه Nearby Share را انتخاب کنید. اگر صاحب هر دو دستگاه هستید و آنها به یک حساب مشترک Google وارد شده باشند، حتی اگر صفحه گیرنده خاموش باشد، انتقال به طور خودکار پذیرفته می شود. فقط توجه داشته باشید که هر دو دستگاه باید در فاصله 16 فوتی از یکدیگر قرار داشته باشند.

Google Nearby Share را برای ایالات متحده و اکثر کشورهای جهان، به استثنای برخی موارد، منتشر کرده است. همچنین گفت که در حالی که برنامه بتا در حال حاضر فقط با تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی کار می‌کند، سازگاری خود را در سراسر اکوسیستم شرکت گسترش خواهد داد.

اشتراک گذاری