امروز:8 اردیبهشت 1403

دادگاه علیه ایلان ماسک حکم داد: ایلان ماسک با توئیت سال 2018 قانون کار فدرال را زیر پا گذاشته است

طبق یک دادگاه تجدید نظر فدرال، ایلان ماسک در سال 2018 قانون کار ایالات متحده را زیر پا گذاشت و در توییتی نوشت که کارگران کارخانه تسلا در صورت تمایل به عضویت در اتحادیه، از اختیار خرید سهام صرف نظر می کنند. روز جمعه، دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم، در تصمیمی که توسط Business Insider مشاهده شد، حکم هیئت ملی روابط کار (NLRB) را تایید کرد که نشان می‌داد ماسک تهدیدهای غیرقانونی در مورد غرامت کارکنان را انجام داده است.

در ماه مه 2018، یکی از کاربران توییتر از ماسک درباره موضعش در مورد اتحادیه‌ها پرسید. هیچ چیز مانع از رای دادن تیم تسلا در کارخانه خودروسازی ما به اتحادیه نمی شود. اگر آنها بخواهند می توانند این کار را انجام دهند. اما چرا حقوق اتحادیه پرداخت می شود و گزینه های سهام را بیهوده کنار می گذاریم؟ سابقه ایمنی ما 2 برابر بهتر از زمانی است که کارخانه UAW بود و همه از قبل مراقبت های بهداشتی دریافت می کردند.

این توییت بلافاصله توجه فعالان کارگری را به خود جلب کرد و در سال 2021، NLRB، در پاسخ به شکایت اتحادیه کارگران اتومبیل، متوجه شد که ماسک کارکنان را تهدید کرده است. تسلا استدلال کرده است که این توییت راهی بود که ماسک به آن اشاره کرد که کارگران سایر خودروسازان گزینه سهام را دریافت نمی کنند. ویلما لیبمن، رئیس NLRB، آن را متفاوت دید. او در سال 2018 به بلومبرگ گفت: “کارمند آن را اینگونه خواهد شنید که “اگر من به اتحادیه رای بدهم، گزینه های سهام دیگر گزینه ای نخواهد بود.”

پس از بررسی تصمیم، دادگاه ناحیه پنجم از NLRB حمایت کرد. از آنجایی که گزینه‌های سهام بخشی از غرامت کارکنان تسلا است، و هیچ چیز در توییت نشان نمی‌دهد که تسلا مجبور به پایان دادن به گزینه‌های سهام خواهد بود یا اینکه UAW عامل انصراف گزینه‌های سهام خواهد بود، شواهد قابل‌توجهی از نتیجه‌گیری NLRB در مورد این توییت حمایت می‌کند. این پنل به عنوان یک تهدید ضمنی برای پایان دادن به اختیارات سهام به عنوان تلافی برای اتحادیه سازی است.

دادگاه به ماسک دستور داد این توییت را حذف کند. تا زمان نگارش این مقاله، پیام همچنان زنده است. دادگاه دایره پنجم همچنین حکم NLRB مبنی بر بازگرداندن ریچارد اورتیز، کارگری که خودروساز به دلیل سازماندهی کارمندان کارخانه فرمونت خود در کالیفرنیا اخراج کرده بود، را تایید کرد.

اشتراک گذاری