امروز:10 اردیبهشت 1403

توییتر قیمت گذاری جدید API را که شامل یک سطح رایگان محدود برای ربات ها است، اعلام کرد

توییتر سرانجام برخی از جزئیات و قیمت نسخه جدید API خود را تایید کرد. این شرکت قبلاً پس از تأیید اینکه مشتریان شخص ثالث را به عنوان بخشی از تغییرات گسترده‌تر ویژگی‌های توسعه‌دهنده خود ممنوع می‌کند، تغییرات را به تعویق انداخته بود.

همانطور که انتظار می رفت، این شرکت در حال حفظ یک ردیف رایگان با عملکرد محدود است، اگرچه بسیار کمتر از مدل قبلی خود ارائه می دهد. تحت لایه رایگان جدید، که هدف آن ربات‌ها و سایر اهداف «تست» است، حساب‌ها می‌توانند حداکثر ۱۵۰۰ توییت در ماه ارسال کنند، اما نمی‌توانند به هیچ ویژگی دیگری دسترسی داشته باشند. این ممکن است راه نجاتی برای برخی از حساب‌های ربات معروف توییتر باشد، اما در حدود 50 توییت در روز، ممکن است برای کسانی که بیشتر پست می‌کنند بسیار محدود باشد.

با 100 دلار در ماه، سطح “پایه” جدید کمی بیشتر ارائه می دهد: توسعه دهندگان می توانند حداکثر 3000 توییت در ماه در سطح کاربر و حداکثر 50000 توییت در ماه در سطح برنامه ارسال کنند. همچنین محدودیت خواندن 10000 توییت در ماه را ارائه می دهد که باز هم بسیار کمتر از آنچه قبلا ارائه شده بود است.

در همین حال، یک ردیف سازمانی برای مشاغلی در نظر گرفته شده است که به سطح دسترسی بالاتری نیاز دارند، اگرچه جزئیات مربوط به آن سطح هنوز مبهم است. طبق وب‌سایت توسعه‌دهنده توییتر، سطح سازمانی شامل «دسترسی در سطح تجاری که نیازهای خاص شما و مشتری شما را برآورده می‌کند» و سایر ویژگی‌ها خواهد بود. کسب‌وکارها می‌توانند برای دسترسی سازمانی درخواست دهند، اما تنها اطلاعات قیمتی که توییتر فاش کرده این است که «سطوح اشتراک ماهانه» وجود خواهد داشت.

همچنین مشخص نیست چه اتفاقی برای محققان و دانشگاهیان که در حال حاضر به API توییتر برای کار خود متکی هستند، خواهد آمد. در یک سری توییت، این شرکت گفت که “در حال جستجوی راه های جدیدی برای ادامه خدمت به این جامعه است” اما توضیح بیشتری نداد. Wired قبلاً گزارش داده بود که این شرکت به برخی از سازمان‌ها گفته است که دسترسی به API می‌تواند تا 42000 دلار در ماه اجرا شود، اما به نظر می‌رسد این طرح حداقل هنوز محقق نشده است.

جزئیات جدید همچنین به این معنی است که بسیاری از سرویس‌ها که از APIهای قدیمی‌تر توییتر استفاده می‌کنند، می‌توانند به زودی کار خود را متوقف کنند. این شرکت تأیید کرد که API های موجود آن که توسط تعداد زیادی از توسعه دهندگان، محققان و سایر خدمات استفاده می شود، ظرف 30 روز آینده منسوخ خواهد شد. این شرکت گفت: «توصیه می‌کنیم در اسرع وقت برای انتقال آرام به سطوح جدید مهاجرت کنید. اگرچه مشخص نیست که چه تعداد از توسعه دهندگان مایل به پرداخت هزینه برای نسخه های حذف شده API ها هستند.

اشتراک گذاری