امروز:6 مرداد 1403

Dolphin شبیه ساز Gamecube و Wii خود را در Steam منتشر می کند

ممکن است نینتندو اجرای بازی‌های قدیمی‌تر خود را بر روی سخت‌افزار رسمی سخت‌تر کند، اما اگر بدانید کجا باید جستجو کنید، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. پیدا کردن یکی از آن‌ها بسیار آسان‌تر است: Dolphin، شبیه‌ساز محبوبی که اکثر عناوین GameCube و Wii را اجرا می‌کند، اواخر امسال در Steam راه‌اندازی می‌شود. Dolphin در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس است، اما راه اندازی در Steam می تواند استفاده از شبیه ساز را در دستگاه هایی مانند Steam Deck ساده تر کند، جایی که رفتن به حالت دسکتاپ و نصب دستی برنامه ها می تواند کمی دست و پا گیر باشد.

اما این بدان معنا نیست که دانلود Dolphin از فروشگاه Steam به شما امکان دسترسی فوری به بازی های کلاسیک نینتندو را می دهد. صفحه فروشگاه Dolphin به سرعت به این نکته اشاره می کند که “این برنامه همراه با بازی نیست. شما باید یک نسخه اصلی از هر بازی که می خواهید با Dolphin استفاده کنید.” اگر اصلاً شبیه سازی بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل را دنبال کرده اید، باید کاملاً آشنا به نظر برسد – شبیه سازی بازی های کنسولی کمی منطقه خاکستری قانونی است.

احتمالاً به همین دلیل است که صفحه Dolphin Steam حتی نمی‌خواهد دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد – در عوض بگوید «کلاسیک‌های کنسول‌های مکعبی شکل و کنترل‌شده Big N» را پخش می‌کند. وب‌سایت شبیه‌ساز کمی صریح‌تر است، به‌ویژه بیان می‌کند که «دانلود بازی‌های تجاری غیرقانونی است» و کاربران را تشویق می‌کند از ابزارهای Homebrew برای تهیه نسخه پشتیبان از دیسک‌های بازی که به طور قانونی مالک آن هستند، استفاده کنند.

انتظار می‌رود که Dolphin تا پایان سه‌ماهه دوم سال 2023 در Steam Early Access عرضه شود و عرضه کامل آن تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است.

اشتراک گذاری